مدیر 24

آموزش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

مدیر 24

آموزش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

نکات مهم ایمیل مارکتینگ

17


یکی از ابزارهای بازاریابی اینترنتی ایمیل است که به کمک ایمیل مارکتینگ می توان به تعداد زیادی از مخاطبین و مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کرد. اگرچه بازاریابی ایمیلی یکی از روشهای قدیمی می باشد ، اما کماکان نتایج مثبت زیادی را برای کسب و کارها و وب سایتها به دنبال دارد.


ارسال ایمیل ، ارتباط مستقیمی بین شما و کاربران به وجود می آورد و معمولا لینک هایی که در ایمیل ارسال می شوند می توانند بازدید سایت را به راحتی و بدون هیچ هزینه ای افزایش دهند.


البته برای اینکه بتوان در ایمیل مارکتینگ موفق عمل کرد باید اصول و تکنیک های این روش را به خوبی بدانید تا نرخ بازدید بالاتری را کسب کنید و بتوانید مخاطبان بیشتری را به سمت محصولات و خدمات و یا صفحات وب سایت خود جذب کنید.


6 اصل در ایمیل مارکتینگ

زمانی که شما یک کمپین ایمیل مارکتینگ را راه اندازی می کنید ، می خواهید با مشتریان بالقوه و جدیدی دست پیدا نماید. برای این کار باید اصول و قواعدی را در نظر بگیرید. توجه به عنوان و متن ایمیل ، درج واقعیت ها ، استفاده به جا از تصاویر و لینک ، حجم مناسب متن ، بیان نقاط قوت و مزیت ها ، ارائه ارزش افزوده به کاربر و موارد دیگر جز اصول مهم بازاریابی ایمیلی هستند. 6 مورد از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کنید عبارتند از:


یک پیشنهاد خاص ارائه دهید

در مقالات بازاریابی ، برای انجام تبلیغات به این مورد تاکید زیادی شده است که نباید چیزی به عنوان پیام عمومی وجود داشته باشد. بازاریاب باید یک هدف مشخص و از پیش تعیین شده برای برقراری ارتباط با مخاطبان داشته باشد. که این هدف حتی بر کلماتی که در تبلیغ استفاده می کنیم تاثیر می گذارد.


شما باید در ایمیل مارکتینگ ، پیشنهادات خاص و قابل توجه را به کاربران ارائه کنید. عنوان ایمیل باید فرد را ترغیب به مشاهده محتوای آن نماید و آنچه که ارائه می دهید باید خاص و متمایز باشد. بخاطر داشته باشید که سعی نکنید با ایمیل محصول یا خدمات را بفروشید. بلکه کاربر را باید به وب سایت خود هدایت کنید تا فرآیند خرید ، فروش و ثبت درخواست از طریق سایت انجام شود.


ایمیلی که بتواند یک پیشنهاد خاص و جذاب به کاربر بدهد ، در افزایش بازدید سایت ، سئو و نرخ کلیک تاثیر گذار خواهد بود.


انتخاب کاربران هدف مناسب در ایمیل مارکتینگ

شما دقیقا می دانید چه چیزی را ارائه می دهید. اما پیام شما برای کاربر هدف نیز باید مشخص باشد. به همین خاطر علاوه بر پیشنها ویژه و ارسال پیام صریح و واضح  ، باید به انتخاب کاربران هدف دقت داشته باشید و مخاطب مناسب را انتخاب کنید. اگر محصولات و خدماتی که ارائه می دهید با شخص گیرنده ایمیل هیچ ارتباطی نداشته باشد ، وقت خود را تلف کرده اید.


به عنوان مثال ، یک کمپین بازاریابی اینترنتی جهت فروش املاک ، باید خریداران و فروشندگان را در نظر بگیرد. باید بتواند در زمان مناسب اطلاعاتی در مورد محلات مناسب و خانه های مناسب در اختیار مشتری قرار دهد. در این حالت ایمیل های ارسالی زیاد خواهند بود و اگر مخاطب هدف خود را درست انتخاب نکرده باشد ، نه تنها مفید نیست بلکه برای کاربران آزار دهنده خواهد بود.


برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی ، از دیتاست های دسته بندی شده ایمیل کاربران استفاده کنید.


تبلیغات غیرمستقیم نتیجه بهتری دارد

یک لحظه شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید. زمانی که شما وارد اینستاگرام می شوید ، بیشتر به کلیپ ها و تصاویر جذاب و سرگرم کننده دقت می کنید. اما در برخی از این کلیپ ها ، یک متن یا لینک تبلیغاتی که کاملا با محتوای کلیپ متفاوت است را مشاهده می کنید. این نوعی از تبلیغات اینترنتی غیرمستقیم است. شما کمتر تمایل دارید که کلیپهایی که مستقیما جهت تبلیغات ساخته شده اند را مشاهده کنید. در ایمیل مارکتینگ هم به همین نحو است. شما نباید همیشه بصورت مستقیم ایمیل های تبلیغاتی را ارسال کنید. بلکه باید در متن ایمیل تصاویر و یا یک مطلب کاربردی قرار دهید که بتواند به طور غیرمستقیم کاربر را به سمت هدف شما هدایت نماید.


ایمیل های تبلیغاتی زیاد ، کاربران را خسته و آزرده خواهد کرد.


انتظار موفقیت در گام اول را نداشته باشید

از اولین ایمیل تبلیغاتی خود انتظار کمال را نداشته باشید. شما در اولین گام نکات و اصول مهمی را خواهید آموخت که با تجربه خود بدست آورده اید.  بازاریابی از طریق ایمیل مانند سایر روشهای بازاریابی آنلاین است ، به این معنی که شما نیاز دارید که به جای فرضیات ، به تجزیه و تحلیل و نتایج مستند تکیه کنید.


اطلاعات و تجاربی که پس از یک یا دوبار ارسال ایمیل تبلیغاتی بدست خواهید آورد ، می تواند شمال زمان مناسب ارسال ایمیل ، تعداد لینک هایی که در متن قرار می دهید ، تعداد تصاویر ، تعداد کلمات ، عنوان و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود.


تمام نکاتی که بدست می اورید ، اطلاعات بسیار خوبی برای شروع برنامه ریزی و استراتژی ایمیل مارکتینگ شماست و تا زمانی که شروع به جمع آوری اطلاعات مخاطبان خود نکنید ، موفق نخواهید شد.


پس تجزیه تحلیل اطلاعات پس از هر بار ارسال ایمیل ، اهمیت بسیار بالایی دارد تا در گام بعدی بتوانید موفق تر عمل کنید.


مزیت و ارزش خود را نشان دهید

از موضوع گرفته تا محتوا و تصاویر ، باید اطمینان حاصل کنید که ارزش و مزیت محصول یا خدمات خود را به مخاطب نشان می دهید.


در دنیای سئو ، ما اغلب در مورد اینکه چگونه شما فقط چند ثانیه برای جلب توجه مشتریان به محض فرود به سایت دارید ، صحبت می کنیم. در ایمیل مارکتینگ هم اینگونه است.


هنگامی که شخصی پس از دریافت ایمیل به وب سایت شما می رسد ، فرض بر این است که حداقل به یکی از خدمات ، محصولات یا مطالب سایت شما علاقه مند شده ، زیرا با مطالعه ایمیل بر روی لینک تبلیغاتی که در محتوا قرار داده اید کلیک کرده است. پس باید مزیت شما نسبت به رقبا را کاملا لمس کند.


از مخاطب ، زیاد درخواست نکنید

یک ایمیل با یک دکمه درخواست cta موفق عمل خواهد کرد.  سعی نکنید هرچیزی را در ایمیل بفروشید. ارسال زیاد درخواست ، کاربر را سردرگم می کند. بهتر است در هر ایمیل روی یک هدف خاص تمرکز کنید. کاربران علاقه دارند که با آزادی عمل تصمیم بگیرند. اگر احساس کنند که شما سعی دارید به زور آنها را وادار به انجام عملی کنید ، مطمئنا به شما توجهی نخواهند کرد. پس زیاد درخواست نکنید و اجازه دهید خود مخاطب تصمیم نهایی را بگیرد ، شما باید سعی کنید به وی خوراک و جهت گیری فکری دهید.


هر پیامی که ارسال می کنید ، نهایتا شامل یک یا دو درخواست و دعوت به انجام عملی خاص از مخاطب باشد. همچنین فروش مستقیم محصول در ایمیل کار عاقلانه ای نیست.


با وجود این که ایمیل مارکتینگ روشی قدرتمند در بازاریابی اینترنتی است،(وب سایت مدیر برتر) اما تنها استفاده از آن ضامن موفقیت شما نیست. ایمیل مارکتنیگ زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ است. بنابراین باید بدانید چطور در این نوع بازاریابی به بهترین نتایج را دست کنید.


اما برای بهترین استفاده از ایمیل مارکتینگ چه تکنیک هایی باید استفاده کرد؟ در این مقاله 4 نکته برای بهبود ایمیل مارکتینگ را با هم بررسی می کنیم، که مهمترین نکات ایمیل مارکتینگ هستند، اگر میخواهید ایمیل مارکتینگ خوبی داشته باشید به سراغ مقاله دیگری بروید که در آن نکات زیادی در مورد ایمیل مارکتینگ را بیان شده است.


هنگام نوشتن ایمیل؛ جمله بندی ها را با دقت بررسی میکنید، تیتر ها را در جای مناسب می نویسید و به خوبی می‌دانید که قرار است در رابطه با چه چیزی شروع به نوشتن کنید.


بعد از رعایت تمامی این نکات نگارشی ایمیل خود را ارسال می کنید، اما بعد از مدتی متوجه می شوید که آن بازخوردی که انتظارش را داشتید دریافت نکرده اید. مشکل کجاست؟ چرا با وجود رعایت تمامی نکات نگارش یک ایمیل مناسب باز هم راه نتیجه دلخواه نرسیدید؟ قبل از اینکه به این سوالات پاسخ میدهیم باید به شما توصیه کنیم که قبل از ارسال ایمیل به کاربر چند سوال را پاسخ دهید.


در ادامه بحث قبلی، در پاسخ به سوالات می‌توان گفت که نکات دیگری هم در ایمیل مارکتینگ وجود دارد که هر کدام اهمیت خود را دارند.



یه سئوکار هیچ وقت بیکار نمیمونه!

سئو حرفه ایه که در ایران فرصت های شغلی زیادی داره و یکی از پر درامد ترین شغل های دنیاست. تو پلتفرم مانگو می تونی این حرفه رو به صورت کاملا رایگان آموزش ببینی و ازش کسب درآمد کنی.


مشاهده

 چگونه ایمیلی بنویسیم که کاربران انتظار دریافتش را دارند؟

وقتی شما ایمیل های خود را چک می کنید ترجیح می دهید ایمیلی از دوستتان دریافت کرده باشید یا  یک ایمیل تبلیغاتی؟  فکر کنم جواب ساده است. کمتر کسی پیدا می شود که با علاقه ایمیل های تبلیغاتی را بررسی کند.  نکته مهم اینجاست.  شما وقتی قصد نوشتن یک ایمیل تبلیغاتی را دارید باید طوری بنویسید که  انگار در حال نوشتن یک ایمیل دوستانه هستید. در واقع مشتریان و کاربران شما باید با شما تا حدی احساس صمیمیت کنند. به نکات زیر برای نوشتن یک ایمیل دوستانه دقت کنید.


 


1# آیا ایمیل مفیدی ارسال می کنید

 فکر کنید در حال نوشتن ایمیل برای یک شخص هستید نه برای لیستی از مشتریان خود. این موضوع باعث شخصی سازی ایمیل های شما می شود و به کاربران شما حس بهتری می دهد. هرچه از صمیمیت و حس اعتماد بین شما و کاربرانتان بیشتر شود احتمال خرید آنها نیز افزایش پیدا میکند. از اینکه برای هر مسئله کوچکی اقدام به ارسال ایمیل کنید بپرهیزید. این موضوع به مرور باعث می شود مشتریان شما ایمیل هایتان را کم اهمیت بشمارند.


تنها زمانی که یک موضوع مهم برای ارائه دارید اقدام به ارسال ایمیل کنید. با این کار مخاطبین شما به مرور متوجه می‌شوند که هنگامی از شما ایمیل دریافت می کنند که موضوع مهمی وجود داشته باشد. فقط زمانی که به مشتریان خود احتیاج دارید برای آنها ایمیل نفرستید. ایمیل هایی ارسال کنید که مشتریان شما احساس کنند مطلب آن  برایشان مفید است و شما به منفعت آنها نیز اهمیت داده اید.


 


2# ایمیل های هدفمند ارسال کنید

در ابدا باید بگویم که اگر ایمیل های شما هدفمند نباشد روی دست شما هزینه می گذارند. در ابتدا باید هر آن چه که باید در مورد نرخ فرار ایمیل بدانید، سپس سراغ ایمیل مارکتینگ حرفه ای رفته و دانش و تجربه خود را امتحان کنید. پس از آن باید بدانید که ارسال ایمیل های تبلیغاتی بخشی از کار شماست  و این یک امر طبیعی است. اما وقتی اقدام به دریافت ایمیل کاربران خود می کنید آن ها را آگاه کنید که قرار است چنین ایمیل‌هایی دریافت کنند. این کار باعث می شود مخاطبین شما متوجه شوند که به آنها احترام می گذارید.


با وجود این که گفتیم ایجاد احساس صمیمیت بین شما و کاربرانتان باعث بهبود کار شما می شود اما اگر از حد بگذرد اثر منفی دارد. برای مثال در ایمیل هایتان بیش از اندازه از نام کاربرانتان استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود که ایمیل های شما مصنوعی به نظر برسند. به کاربرانتان یادآوری کنید که تنها نیستند.


به آنها بگویید که مشکلات و کشمکش های آنها را می دانید و در آخر اعلام کنید که چطور می توانید  با خدمات خود به آنها کمک کنید.این موضوع باعث می‌شود که مشتریان شما حس اعتماد  و میل بیشتری برای خرید از شما پیدا کنند. یکی دیگر از نکات مهم در نوشتن یک ایمیل  تبلیغاتی موفق این است که جذابیت را در تمام محتوای ایمیل حفظ کنید و باعث جلب توجه کاربران شوید.


به منظور این کار به این نکات توجه کنید: هنگام نوشتن ایمیل هایتان در نظر داشته باشید که به چه اندازه می نویسید.  هیچکدام از کاربران شما برای خواندن یک ایمیل خیلی طولانی مشتاق نیستند. برای خودتان چالش ایجاد کنید که با ویرایش بعدی ایمیل خود اندازه آن را کمتر کنید. اگر ایمیل های شما بیش از اندازه طولانی باشند حتی افرادی که تا به حال شما را دنبال می‌کردند ممکن است به مرور دیگر ایمیل های شما برای آنها جذاب نباشد و به تدریج احتمال از دست دادن مشتریانتان  وجود خواهد داشت.


 


3# تلاش برای یک ایمیل مارکتینگ موفق

ایده های مختلف

فرض کنید که در حال صحبت حضوری با کاربرانتان هستید. در چنین موقعیتی در بین صحبت هایتان شما حتما اقدام به پرسش سوالاتی از آن ها می کنید.  این روند را در ایمیل هایتان هم حفظ کنید. با این کار کسانی که ایمیل شما را می خوانند احساس نزدیک بودن با شما را خواهند داشت.


سعی کنید کلماتی که استفاده می کنید برای مثال کلماتی که برای احترام در ابتدا یا انتهای ایمیل می‌نویسید تکراری نباشند. این کار باعث می شود که ایمیل شما طبیعی تر جلوه کند و از آن حالت ماشینی و اتوماتیک دور شود دوری از تکرار و استفاده از کلمات مختلف در ایمیل ها باعث ایجاد احساس  اطمینان خاطر در مخاطبین شما می‌شود.


این فکر که ایمیل مارکتینگ ارسال یک پیام تبلیغاتی خشک با یک فرمول خاص است را دور بریزید. ایمیل شما باید حالتی از یک صحبت دوستانه بین شما و کاربرانتان باشد. دقت کنید که از چه کلماتی استفاده میکنید. هر چه حس اطمینان در مخاطبین شما بیشتر شود تمایل آنها به خرید محصولات و استفاده از خدمات شما افزایش پیدا می کند، تنها در این صورت است که میتوانید نرخ تبدیل بیشتری از ایمیل کسب کنید.


طبیعی است که شما این ایمیل ها را برای سرگرمی نمی نویسید، بلکه برای ارائه و معرفی خدمات و محصولات خود و در نهایت فروش آنها اقدام به استفاده از ایمیل مارکتینگ می کنید. اما برای تبدیل مخاطبین خود به خریدار چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ نکات زیر به شما در یافتن پاسخ این سوال کمک می کند.


شما باید بین خود و کاربرانتان حس اعتماد ایجاد کنید،  به این منظور قبل از این که  به فکر فروش محصولات و خدمات خود باشید باید اطلاعات کاملی را درباره آنها به کاربران خود ارائه دهید.  وقتی کاربران احساس کنند که شما صادقانه و صمیمانه این اطلاعات را به آنها می دهید بیشتر میل به خرید پیدا می‌کنند.


 


4# مسئله افزایش فروش را کنار بگذارید

نگاهتان به افزایش فروش، و دیدگاهی که نسبت به خود فروش دارید را تغییر دهید. جای فکر کردن به فروش محصولات خود به “فروشِ مزایای محصولات خود به کاربران” فکر کنید. برای هر محصول و هر خدماتی فروشگاه ها و فروشندگان زیادی وجود دارد اما در این بین مشتریان به سمت فروشگاه‌ هایی می‌روند که مزایای بیشتری به آنها ارائه میدهند.


مشتریان به سمت فروشگاه‌ هایی می‌روند که مزایای بیشتری به آنها ارائه میدهند

اکثر آدمها ریسک پذیر نیستند. وقتی یک موقعیت مناسب به آنها پیشنهاد می شود ترجیح میدهند که همان لحظه از آن استفاده کنند. همانطور که مزایای استفاده از محصولات و خدمات خود را  توضیح دادید، این را هم بگویید که در صورت عدم استفاده از محصولات شما چه چیزهایی را از دست میدهند. در واقع شما باید این مزایای محصولات و خدماتتان را با عباراتی دیگر یادآوری کنید.


 البته این به این معنی نیست که در بعضی از مواقع چیزی برای فروش نداشته باشید.  بلکه منظور این است که در برخی از زمان ها فروش ویژه داشته باشید و به مشتریان خود بگویید که تنها در یک مدت زمان خاص می‌توانند از مزایای این فروش ویژه استفاده کنند. اگر برای فروش خود محدودیت زمانی نداشته باشید ممکن است بعضی از مخاطبین شما حتی اگر تصمیم به خرید داشته باشند،  آن را به زمان دیگری موکول کنند.


ولی اگر مدت زمان فروش شما محدود باشد به این فکر می کنند که موکول کردن خرید به زمان دیگر ممکن است باعث از دست دادن فروش ویژه شما شود.


امروزه اکثر افراد هر روز ایمیل های زیادی  دریافت می کنند.  و همانطور که شما برای بهبود کار خود از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید افراد دیگر نیز برای ارتقای سطح کارشان از این ابزار استفاده می کنند.  بنابراین شما در این عرصه تنها نیستید و اگر افرادی هستند که به عنوان مخاطب شما مایل به دریافت ایمیل های تبلیغاتی شما هستند و آنها را دنبال می‌کنند، باید قدردان باشید.


سطح ایمیل‌های تبلیغاتی خود را ارتقا دهید

 در نوشتن ایمیل هایتان دقت کنید که کسانی که آنها را میخوانند احساس نکنند وقتشان هدر رفته است. وقت هر شخصی برای  خودش با ارزش است. سطح ایمیل‌های تبلیغاتی خود را ارتقا دهید و دائم در جهت بهبود کیفیت آنها تلاش کنید.  تا زمانی که به فکر کیفیت نباشید اعضای ایمیل شما ریزش خواهند کرد، نرخ تبدیل شما کاهش پیدا کرده و باید ایمیل مارکتینگ خود را تعطیل کنید. در این صورت برای ایمیل مارکتینگی جدید عزم خود را به کار گیرید، لیست ایمیل خود را افزایش دهید و دوباره شروع کنید.


پس فراموش نکنید که در ایمیل ها از کاربران خود سوال بپرسید و به آنها بگویید که چطور می توانید با خدمات خود به آنها کمک کنید. طوری بنویسید که انگار در حال ارسال ایمیل به دوستان هستید، این باعث می شود که مخاطبین شما احساس صمیمیت داشته باشند و به شما اعتماد کنند.


اگر که تا به حال ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال کرده باشید، حتماً می‌دانید که تنظیم یک ایمیل خوب چقدر سخت است. ممکن است شما با دقت به تنظیم ایمیل خود بپردازید، تمام جملات آن را چند بار مرور کنید تا از تاثیر آنها مطمئن شوید و حتی زمان زیادی را صرف پیدا کردن عنوان مناسب برای آن کنید. اما بعد از اینکه ایمیل خود را با نهایت اعتماد به نفس ارسال کردید، به آمار نگاه کنید و متوجه شوید که نتیجه آنقدری که انتظار داشتید رضایت‌بخش نیست و نرخ کلیک‌ها واقعاً نامیدکننده است.


چرا؟ چه کاری باید کرد تا مردم راغب باشند که ایمیل ما را باز کنند، آن را بخوانند و بعد هم بروی لینک‌های ما کلیک کنند؟ خب، خبر خوب این است که اینکار آنقدرها هم سخت نیست. قرار است همین امروز مساله را با هم حل کنیم. می‌پرسید چگونه؟ ما در این مطلب به شما مهمترین نکاتی را که بروی نتایج ایمیل شما تاثیر می‌گذارند را خواهیم گفت و شما با رعایت آنها به راحتی می‌توانید نتایج بسیار بهتری را در بازاریابی ایمیلی خود بگیرید. فقط یادتان نرود که تمامی این راهکارها آزمایش خود را پس داده‌اند و مطمئاً موثر واقع خواهند شد. آماده هستید؟ پس بیایید شروع کنیم.


چگونه ایمیل‌هایی بفرستیم که همه مشتاقانه انتظارشان را بکشند؟

17


یک سوال سریع: کدام ایمیل است که مشتاقانه منتظر دریافت آن هستید؟ ایمیلی از سوی دوست صمیمی‌تان یا ایمیلی از سوی یک شرکت تجاری بزرگ؟ ترجیح می‌دهید کدامیک از این دو ایمیل را بخوانید؟


انتخاب خیلی راحت است، اینطور نیست؟ واضح است که ایمیل یک دوست بسیار بسیار بیشتر برایتان ارزش دارد. با این حساب وقتی که به لیست مشترکان خبرنامۀ خود ایمیل ارسال می‌کنید، چکار باید بکنید؟ آیا باید طوری ایمیل خود را بنویسید که انگار یک جماعت بزرگ و بی‌هویت را مخاطب قرار می‌دهید؟ یعنی همانطور که بخش بازاریابی یک برند بزرگ و رسمی می‌نویسد؟


نه، نه، نه... اگر بخواهید آدم‌ها به خواندن ایمیل‌های شما علاقه نشان دهند، لازم است تلاش کنید مثل یک دوست با آنها برخورد کنید.


فکر کنم منظور ما را بدانید. شما به دوستان خود علاقه دارید و این را به آنها نشان می‌دهید... درست است؟


پس بهتر است تلاش کنید آن ظاهر شرکتی خود را تا حدی کنار بگذارید و یک رویکرد دوستانه نسبت به مخاطب داشته باشید. ایمیل خود را با لحن محاوره‌ای و البته با احترام بنویسید.


حالا که کلیّت حرف ما را متوجه شدید، برویم سراغ نکاتی که اهمیّت دارند. با رعایت این 8 قانون اساسی می‌توانید ایمیل‌های جذاب و دوستانه ارسال کنید:


صحبت کردن با مشترکان خود را بس کنید. انقدر از آنها به عنوان خوانندگان خبرنامه یاد نکنید. جوری بنویسید که انگار مخاطب شما فقط یک نفر است. این باعث می‌شود که بلافاصله ایمیل شما شخصی‌تر شود.

از تلف کردن وقت آدم‌ها دست بردارید. فقط زمانی ایمیل ارسال کنید که حرفی برای گفتن دارید یا می‌خواهید به مشترکان پیشنهادی بدهید.

مفید باشید. فقط آن وقت‌هایی ایمیل نفرستید که از خوانندگان خود درخواستی دارید. سعی کنید به آنها کمک کنید، بخشنده باشید، صمیمی رفتار کنید و مثل یک دوست واقعی حرف بزنید.

از اسم واقعی خود برای بخش "From" استفاده کنید. اسم و آبروی خود را خرج یک رابطه صمیمی کنید. اینکار دوستانه‌تر است، اینطور نیست؟

قابل اعتماد باشید. بگذارید خوانندگان دقیقاً بدانند که باید چه انتظاری داشته باشند. البته که ایمیل‌های فروش باید بخشی از بازاریابی ایمیلی شما باشند. هیچ اشکالی هم ندارد. اما وقتی که افراد عضو خبرنامه می‌شوند، بد نیست این را به اطلاع آنها برسانید.

زیاده‌روی نکنید. هر چقدر که دوست دارید ایمیل‌های خود را شخصی‌سازی کنید، اما سعی کنید اسم آدم‌ها را بیش از حد تکرار نکنید، چرا که باعث می‌شود ایمیل شما همچون متن یک فروشنده زرنگ به نظر برسد.

در تیم مخاطبان خود باشید. به یادشان بیندازید که تنها نیستند. به آنها بگویید که سختی‌هایشان را درک می‌کنید. با آنها همدردی کنید و ببینید که چطور می‌توانید به آنها کمک کنید.

به آدم‌ها بابت خواندن ایمیل خود پاداش بدهید. مطمئن شوید که آنها با خواندن ایمیل شما چیزی بدست می‌آورد. اما چه چیزی؟ یک راهنمایی مفید به آنها بکنید. کاری کنید حس بهتری داشته باشند. یک جملۀ الهام‌بخش برایشان بفرستید و ...

چگونه ایمیل‌هایی بفرستیم که خوانندگان بازشان می‌کنند؟

hamburger-recipe


اکثر اینباکس‌ها شلوغند و تا خرخره پر از ایمیل‌های حوصله‌سربر و غیر جذاب هستند. ایمیل‌های شما هم براحتی می‌توانند در میان این همه شلوغی گم شوند. اضافه شدن تب‌های مختلف در سیستم Gmail هم کمکی به این اوضاع نکرده است و بسیاری از خوانندگان اصلاً از طرز کار آن خبر ندارند.


برای اینکه بتوانید ایمیل خود را نجات بدهید، لازم است یک عنوان جذاب برای آن انتخاب کنید.


پس سوال اینجاست که چطور می‌توان عنوان‌های انتخاب کرد که باعث شود ایمیل شما برای مخاطب پر رنگ شده و او به باز کردن ایمیل تشویق شود؟


ما در اینجا چندین نکته مهم برای دستیابی به این هدف را برای شما می‌شماریم:


وعدۀ یک چیز خوب را بدهید. اگر آدم‌ها بدانند که دقیقاً چه چیزی یاد می‌گیرند و شما دقیقاً چطور آنها را خوشحالتر، آگاهتر و در نهایت آدم‌های بهتری می‌کنید، میل آنها به خواندن ایمیل شما بیشتر می‌شود.

از کلمات قدرتمند استفاده کنید. یعنی آن کلمات احساسی و ادراکی که توجه جلب می‌کنند و باعث می‌شوند عنوان شما در میان باقی ایمیل‌ها بدرخشد.

از یک شماره در عنوان ایمیل استفاده کنید. چون که شماره‌ها – مثلا 4 یا 37 – توجه چشم‌ها را به خود معطوف می‌کنند.

کنجکاوی آدم‌ها را به چنگ آورید. از اینکه گهگاه کلمات عجیب و غریب به کار ببرید نترسید. در عنوان اطلاعات را به طور ناقص بدهید تا خواننده کنجکاو شود بیشتر بداند.

به اشتباهات ممکن در یک زمینه اشاره کنید. هیچکس دوست ندارد به چشم احمق به او نگاه شود و بنابراین ایمیل شما را برای فهمیدن موضوع می‌کنید.

انقدر باهوش‌بازی در نیاورید. عنوان‌های ساده و واضح همیشه از جایگزین‌های هوشمندانه بهتر عمل می‌کنند.

تجربه کنید. کمی یاغی باشید و چیزهای جدید را امتحان کنید. جرات کنید که متفاوت بنویسید. وقتی ببینید که چه عناوینی بازخورد خوبی می‌گیرند، تعجب خواهید کرد.

از اساتید یاد بگیرید. عضو خبرنامه‌های ایمیلی درست و حسابی شوید و عنوان آنها را بررسی کنید. بدون شک آنجا چیزی برای یاد گرفتن وجود دارد.

از دنبال کردن اعداد و ارقام بی‌معنا دست بردارید. اعدادی همچون "طول مناسب یک عنوان". خوانندۀ معمولی اصلاً وجود خارجی ندارد. با خوانندگان یک رابطۀ واقعی بسازید تا آنها منتظر ایمیل‌های شما بمانند و با علاقه آنها را بخوانند.

چگونه ایمیل‌های بنویسیم که با علاقه و به طور کامل خوانده می‌شوند؟

octopus-reading


خب، تا به اینجا گفتیم که چگونه می‌توان کاری کرد که مخاطبان ایمیل ما را باز کنند. اما بعد از این چه؟ چطور می‌توانیم آنها را علاقه‌مند نگه داریم؟ چطور می توانیم کاری کنیم که کلمه به کلمه ایمیل ما را بخوانند؟


برای اینکه ایمیل شما بتواند تا انتها برای خواننده جذاب باشد، بهتر است که این 11 نکته را رعایت کنید:


سریع متن خود را بنویسید. با اینکار شخصیت شما بیشتر خود را نشان خواهد داد و اشتیاق شما بیشتر معلوم می‌شود.

متن را کوتاه نگه دارید. ایمیل خود را با سخت‌گیری ویرایش دهید. ایمیل‌های بلند و بی‌پایان می توانند هر گونه شوقی در خوانندگان را قلع و قعم کنند. یک چالش خوب: در نوبت بعدی که ویرایش می‌کنید، نصف مطلب را حذف کنید.

سوال بپرسید. فرض کنید که یک مکالمۀ رو در رو با خواننده خود دارید. در این شرایط حتماً از آنها سوالاتی خواهید پرسید. اینطور نیست؟

یک فرمول مشخص را دنبال نکنید. ایمیل‌های فرمت‌بندی شده به سرعت حوصلۀ هر خواننده‌ای را سر می برند.

شخصیت خود را نمایش دهید. چرا؟ چون در تلاشید تا خواننده‌ها شما را بشناسند، به شما علاقه نشان دهند و اعتماد کنند. غیر از این است؟

مثل یک روبات احوال‌پرسی نکنید. به جای تعارف‌های معمول از عباراتی مثل "با آرزوهایی شیرین" یا "سلامی گرم از تهرانی آفتابی" استفاده کنید. این باعث می‌شود کمتر مثل یک ماشین به نظر برسید و ایمیل شما صمیمی‌تر باشد.

از کلمات "تو" و "شما" در متن خود استفاده کنید. چرا که این دو از تاثیرگذارترین کلمات در هر زبانی هستند.

یک لحن طبیعی داشته باشید. انقدر ایمیل‌های خود را به عنوان یک روش بازاریابی نبینید. ایمیل یک راه برای صحبت با مشتریان و خوانندگان است.

به ایمیل خود هویت بدهید. از کلمات و اصطلاحاتی استفاده کنید که مخصوص شما هستند و خیلی عادی نیستند. یک آدم واقعی باشید.

حوصله‌سربر نباشید. کوتاه بنویسید، جملات قدرتمند داشته باشید. طفره نروید و قواعد زبان فارسی (همانهایی که در مدرسه یاد گرفتیم) را بشکنید.

از خودخواه بودن دست بردارید. آدم سردی نباشید. و واقعاً در مورد خوانندگان خود اهمیّت بدهید.

چگونه ایمیل‌های بفرستیم که در نهایت به فروش منجر می‌شوند؟

giphy


شما فقط برای تفریح ایمیل نمی‌نویسید، درست است؟ شما یک تجارت را اداره می‌کنید و باید برای باقی ماندن درآمد داشته باشید (هر چقدر هم که این واقعیّت سرد باشد!).


ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) چیست؟حتما بخوانید: ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) چیست؟

پس لازم است بهترین راه برای فروش از طریق ایمیل را پیدا کنید (آن هم بدون اینکه روح خود را بفروشید).


نکاتی وجود دارد که در این مسیر به شما کمک خواهد کرد. این 9 مورد را دنبال کنید تا بتوانید خوانندگان بیشتری را به مشتریان خود تبدیل کنید:


قبل از اینکه افق دیدی را به مشتری نشان دهید، به او چیزی نفروشید. اول تبدیل به یک منبع قابل اعتماد از اطلاعات و البته یک دوست شوید تا خواننده با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهند.

مزایای پیشنهاد خود را پر رنگ کنید. محصول یا سرویس خود را نفروشید. در عوض، سودی را بفروشید که برای خواننده خواهند داشت.

به خوانندگان نشان دهید که ممکن است چه چیزی را از دست بدهند. اکثر آدم‌ها از ریسک می‌ترسند. آنها می‌خواهند از سختی، اشتباه و پیچیدگی در امان باشند. به این فکر کنید که مزایای پیشنهاد خود را با یک لحن دیگر هم مطرح کنید: به عنوان یک مشکل که کمک می کنید خوانندگان از آن دوری کنند.

شما نباید یک فرمول مشخص را دنبال کنید. یکبار دیگر باید تاکید کنیم که ایمیل‌های فرمول بندی شده ماشینی هستند و به شدت حوصله‌سر‌بر. پس شانس فروش شما کم می‌شود.

به سمت هدف خود (یعنی فروش) پیش بروید. داستان‌های جذابی بگویید که در نهایت به پیام فروش شما می رسند.

یک مهلت مشخص برای خوانندگان تعیین کنید. این باعث می‌شود آنها از عقب انداختن کار دوری کنند.

چندین لینک مختلف داشته باشید. (که همه به صفحۀ فروش می‌روند) اینکار باعث می‌شود احتمال کلیک کردن آدم‌ها بروی لینک شما بیشتر شود.

یک فراخوان به عمل (Call to Action) کاملا مشخص داشته باشید. به خوانندگان خود بگویید که دقیقاً انتظار بعدیتان از آنها چیست و به یاد آنها بیندازید که چرا به نفعشان است از شما خرید کنند.

از قدرت پی‌نوشت استفاده کنید. به وسیله آن دوباره خوانندگان را به یاد مهلت محدودشان بیندازید یا آنکه تکرار کنید که اگر پیشنهاد شما را قبول نکنند چه چیزی را از دست خواهند داد.


به دنبال افزایش فروش چندبرابری هستید؟

ما به شما کمک می‌کنیم با تبلیغات گوگل و کمترین هزینه در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیرید.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

تبلیغات گوگل ادز021-41897070داخلی 2

یک واقعیت مهم در مورد ایمیل‌های تبلیغاتی شما!

sponegbob-writing


اینباکس تمام آدم‌ها پر از ایمیل است و هیچکسی دوست ندارد ایمیل‌های بیشتری را دریافت کند. به خصوص اگر این ایمیل‌ها از نوع تبلیغات تجاری باشند. پس آن خوانندگانی که به خبرنامۀ شما می‌پیوندند و از دریافت ایمیل‌های شما خوشحال می‌شوند، واقعاً به شما افتخار داده‌اند. در واقع هر مشترک به شما یک رای اعتماد داده که احتمالآً خیلی هم سخت به دست آمده است. پس لازم است که واقعاً مراقب باشید. هیچوقت فکر نکنید که علاقه آدم‌ها همیشگی است و از بین نمی‌رود. فراموش نکنید که زمان آدم‌ها برایشان ارزشمند است.


در هر بار ارسال ایمیل شما باید ارزش خود را به مشترکان خبرنامه اثبات کنید. یعنی باید انقدر خوب آنها را بشناسید که بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید و کاری کنید که زندگی‌شان ساده‌تر شود. یادتان نرود: به گونه‌ای بنویسید که انگار به یک دوست خوب خود ایمیل می‌دهید. فقط به این ترتیب است که افراد شما را به یاد خواهند سپرد، از شما خوششان می‌آید و به شما اعتماد می‌کنند. و وقتی این سه را بدست آورید، دیگر با خیال راحت می‌توانید ایمیل‌های خود را ارسال کنید و منتظر بالا رفتن آمار فروش باشید.


در صورتی که درباره بازاریابی ایمیلی و بازاریابی دیجیتال سوالی دارید، می توانید از طریق قسمت دیدگاه ها آن را با ما در میان بگذارید. کارشناسان نوین با بررسی سوالات شما، در اسرع وقت به آنها پاسخ خواهند داد.

https://modirebartar.com/35-important-email-marketing-tips/

https://www.novin.com//

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد