بسیاری از افراد در حوزه ی صنایع دستی فعالیت می کنند اما محل مناسبی برای فروش کار های دستی خود ندارند و به دلیل عدم داشتن سرمایه ی کافی قادر نیستند محلی را خریداری یا اجاره کنند. این افراد می توانند با راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ، کار خود را آغاز کنند و در این عرصه شهرت زیادی پیدا کنند. تنها کافی است با برخی از اصول آن آشنا شوید تا بتوانید اقدامات درستی انجام دهید و فعالیت خود را آغاز کنید.
درآمد فروش صنایع دستی صنایع دستی از دیرباز مورد توجه بسیاری از مردم بوده است. مردم علاقه ی بسیاری به کار های دستی نشان می دهند و ارزش زیادی برای آن قائل هستند. علاوه بر علاقه ی مردم ایران به صنایع دستی، صنایع دستی در میان کشور های دیگر هم طرفداران بسیاری دارد. گردشگران کشور های خارجی به عنوان سوغاتی و یادگیری از کشوری که به آن سفر کرده اند، صنایع دستی بسیاری را به خود به کشورشان می برند. بسیاری از افراد برای خرید صنایع دستی مورد نظر خود از این مغازه به مغازه ی دیگر می روند. اما با وجود یک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی، مشتریان به راحتی می توانند کیفیت محصولات، قیمت صنایع دستی فروشگاه های اینترنتی متعددی را با بررسی و با هم مقایسه کنند. به همین دلیل بسیاری از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی به دنبال راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی هستند.
مسلما اگر به دنبال فروش صنایع دستی خود هستید، نیازی به این بخش ندارید. اما بسیاری از فروشگاه های اینترنتی صنایع دستی محصولات مختلف را از هنرمندان دریافت می کنند و امکان فروش را برای آن ها فراهم می کنند با این کار هم هنرمندان راهی برای فروش کار های دستی خود پیدا کرده اند و هم سود قابل توجهی متوجه مدیر فروشگاه خواهد بود.
ممکن است گروهی هنرمند باشید که به دنبال فروش کار های هنری خود هستید، با راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی می توانید تمامی محصولات خود را به فروش برسانید و از هنرمندان دیگر هم حمایت کنید.
صنایع دستی تنها به یک حوزه محدود نمی شود. صنایع دستی گستردگی بسیاری دارند. صنایع دستی می تواند شامل بخش های مختلفی باشد:
محصولات فلزی مانند مینا کاری
محصولات چوبی مانند: خاتم کاری، منبت کاری، معرق کاری
محصولات چرمی
گلیم بافی (قالی و فرش)
محصولات سنگی
محصولات سفالی و شیشه ای
اگر سابقه ی طولانی در زمینه ی صنایع دستی دارید ممکن است بخواهید در تمامی این عرصه ها فعالیت کنید. اما ممکن است فقط در زمینه ی چرم فعالیت کنید. پس فروشگاه شما تنها به محصولات چرمی اختصاص داده می شود. بر همین اساس می توانید فروشگاه خود را دسته بندی کنید تا روند خرید را برای مشتریان آسان کنید.
راه اندازی فروشگاه اینترنتی که بتواند به خوبی در این عرصه عمل کند، نیازمند مدیریتی یکپارچه و ویژگی های منحصر به فرد است. مدیریت یکپارچه سامانه فروشگاهی این امکان را به شما می دهد تا بتوانید تمامی موارد مورد نیاز یک فروشگاه صنایع دستی را مانند سیستم حسابداری فراهم کنید. وجود سیستم یکپارچه می تواند مدیریت را برای صاحبان فروشگاه آسان کند و منجر به شکوفایی کسب و کار ها شود. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ابتدا بهتر است این کسب و کار و نوع نیاز های آن را از چندین جهت مورد بررسی قرار دهیم:
صنایع دستی به دلیل نوع موادی که در آن استفاده می شود، بسیار حساس هستند. به عنوان مثال برخی از صنایع دستی، چوبی و شیشه ای هستند و ممکن است در زمان ارسال آسیب بسیاری به آن ها وارد شود. حتی برخی از صنایع دستی مانند محصولات فلزی نیز ممکن است آسیب ببیند زیرا این محصولات هنر دست هستند و کوچک ترین ضربه به آن ها ممکن است تمامی زیبایی آن را از بین ببرد. به همین دلیل زمانی که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی خود هستید، باید از بسته بندی و روش های ارسالی استفاده کنید که بتواند سفارشات مشتریان را بدون کوچک ترین آسیبی به مشتریان تحویل دهد. در صورتی هم که آسیبی به صنایع دستی ارسال شده وارد شده باشد، شما باید امکان بازگشت آن ها را برای مشتریان فراهم کنید.
علاوه بر بسته بندی های مناسب برای هر محصول، زیبایی آن هم اهمیت بسیاری دارد. البته این نکته در یک فروشگاه اینترنتی ضروری نیست اما می تواند تاثیر بسیاری بر مشتریان بگذارد. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی که در زمینه ی هنر فعالیت دارند، برای جلب مشتری، بسته بندی محصولات خود را تزیین می کنند.
همان طور که گفتیم صنایع دستی انواع گوناگونی دارد و هر کدام با زحمت فراوان ساخته می شوند. برخی از فروشگاه های اینترنتی، صنایع دستی را براساس نوع هنر هر محصول دسته بندی می کنند و برخی براساس دسته هایی مانند لباس و پوشاک، زیور آلات، لوازم تزیینی، دسته بندی می کنند. شما هم می توانید با توجه به صنایع دستی که در اختیار دارید، فروشگاه اینترنتی خود را دسته بندی کنید. قاعده ی خاصی برای دسته بندی صنایع دستی وجود ندارد، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که صنایع دستی باید به نحوی دسته بندی شوند که به طور کامل معرف تمامی بخش های فعالیت شما را باشند.
زیبایی صنایع دستی از همه چیز برای مشتریان مهم تر است. به چه دلیل یک مشتری ممکن است قصد خرید صنایع دستی را داشته باشد؟ مسلما اولین پاسخ به این پرسش زیبایی است. البته درست است که افراد می خواهند از شهر های مختلف سوغاتی داشته باشند و یا از کار های دستی هنرمندان حمایت کنند اما اگر محصولی از نظر مشتریان زیبا نباشد قطعا آن را نمی خرند. با وجود اینکه بحث زیبایی سلیقه ای است، اما در راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی فراهم آوردن عکس های بسیار زیبا از محصولات برای مشتریان، می تواند آن ها را متقاعد کند که خرید کنند. البته این به معنای فریب دادن مشتریان نیست، بلکه به معنای بالا بردن کیفیت تجربه ی مشتریان در فروشگاه شما است. زمانی که عکس های بی کیفیتی برای محصولات خود قرار می دهید، مشتریان حس می کنند که شما تنها به دنبال فروش محصولات هستید و هیچ اهمیتی به آن ها نمی دهید. به همین دلیل با فراهم آوردن عکس های با کیفیت در اندازه ی مناسب مشتریان را راضی نگه دارید.
هر محصول ویژگی های منحصرد به فرد خود را دارد. مشتریان با خرید هر محصول به دنبال کسب اطلاعاتی در مورد هر کدام از آن ها هستند. اما اطلاعاتی که به مشتریان داده می شود، باید چگونه باشد؟ اطلاعاتی مثل سایز و یا ابعاد یک محصول برای مشتریان اهمیت دارد. به علاوه شرح نوع موادی که در آن ها استفاده شده می تواند اطمینان مشتریان را برای خرید جلب کند. برخی از فروشگاه ها هیچ اطلاعاتی در مورد صنایع دستی نمی دهند و تصور می کنند تنها چیزی که برای مشتریان مهم است زیبایی است. همان طور که گفتیم زیبایی اهمیت بسیاری دارد اما برخی از مشتریان صنایع دستی به دنبال هنری ارزشمند با بهترین کیفیت هستند. بنابراین اگر خودتان در صنایع دستی فعالیت می کنید و محصولات خودتان را به فروش می رسانید، بهتر است تمام مراحلی که برای ساخت محصول هنری خود طی کردید و تمامی مواد و وسایلی که در آن استفاده کردید را برای مشتریان شرح دهید. زمانی که مشتریان متوجه شوند شما برای درست کردن یک وسیله چه زحمتی کشیده اید، مطمئنا به خرید علاقه ی بیشتری نشان خواهند داد. اما اگر از افراد مختلف محصولات خود را فراهم می کنید مسلما نیازمند کسب اطلاعات در زمینه ی صنایع دستی آن ها هستید.
شاید اسم برخی برند های معروف در کسب و کار های مختلف را شنیده باشید. اما سوال اینجاست که این برند ها چگونه توانسته اند در عرصه ی کسب و کار خود تا این اندازه مشهور شوند؟ یکی از دلایل پیشرفت و شهرت برند های معروف، شبکه های اجتماعی است. البته تنها داشتن یک اکانت در شبکه های اجتماعی نمی تواند چندان تاثیری بر روی فعالیت شما داشته باشد. زیرا هزاران فروشگاه اینترنتی وجود دارند یک در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند اما نتوانسته اند شهرت بسیاری برای خود دست و پا کنند. بنابراین در راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی خود باید چند نکته را در زمینه ی شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید:
بنابراین نتیجه می گیریم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ، استفاده از کانال های مختلف فروش می تواند کار شما را گسترش و اعتبار شما را افزایش دهد.
یک فروشگاه برای این که بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد و نیاز های مختلف فروشگاه را پاسخ گو باشد، نیازمند امکانات ویژه ای است. این امکانات باید به شکل زیر باشند:
هزینه ی راه اندازی فروشگاه اینترنتی صنایع دستی ، در حدود ۴ تا ۷ میلیون می باشد.
وقتی زیورآلاتی که ساخته خودتان است را استفاده می کنید، افرادی که در خیابان می بینید، از شما می پرسند که در کجا می توانند این زیورآلات جذاب را پیدا کنند؟ پیش آمده که بر روی دیوارهای اتاق ناهارخوری، نقاشی های دیواری بکشید و همه از آن تعریف کنند؟ اگر شما به یک کار هنری ویژه، علاقمند و البته در انجام آن خبره هستید، راه اندازی هنر و کسب و کار صنایع دستی می تواند باعث رونق و برکت کار شما شود و همزمان می توانید یک پشتوانه مالی برای خود ایجاد کنید. بسیاری از کسب و کارهای موجود، جهت رفع نیاز بازار و سوددهی ایجاد شده اند. درآمد فروش صنایع دستی در حال حاضر به قدری هست که بتوانید با خیالی راحت، به آن بپردازید.
درصورتیکه هنر و کسب و کار صنایع دستی را راه اندازی کردید، آماده ی ایجاد ده ها تصمیم هیجان انگیز باشید. ممکن است هیچ یک از این تصمیمات، با کل طرح کاری همخوانی نداشته باشد، همچنین تصمیماتی که اتخاذ کردید، به اندازه ی هنری که ایجاد می کنید، کسب و کار شما را تا حدودی پایه ریزی می کند .
در گزاره ارزش، چگونگی فهم ارزش محصول شما به مشتری و همچنین چگونگی درک و آگاهی مشتری از ارزش محصولات شما اهمیت زیادی دارد. جهت کمک به شما در تعریف گزاره ارزش، به این نکات توجه کنید:
مزیت رقابتی کسب و کار شما چیست؟ یکی از راههای پی بردن به مزیت رقابتی خود، تکمیل کردن این جمله ی خالی است ، [ نام شرکت خود] تنها شرکتی است که [مزیت] را در خود جا داده است“.
تصمیم بگیرید چگونه محصولات خود را قیمت گذاری کنید، مواد، زمان و هزینه های غیر تولیدی را حساب کنید. شما باید با تولیدات مشابه ساخته شده ماشینی رقابت کنید، بنابراین به خاطر داشته باشید که ارزش، مانند زیبایی، در برابر دیدگان بیننده است.
قرارگیری موقعیت محصول خود را برای ارزش ادراکی بیشتر مد نظر قرار دهید. بعنوان مثال، ممکن است یک مشتری هزینه اضافی بابت یک دستکش زمستانه دستباف پرداخت نکند، اما برای یک طراح صنایع دستی ، دستکش زمستانی دستباف علاقه و شوق زیادی به وجود می آورد، مانند اسکی آلپاین یا ماهیگیری با طعمه مصنوعی. و دقیقا همان کس است که می تواند یک قیمت خوب برای کار صنایع دستی شما پیشنهاد دهد.
اگر بخواهید محصول خود را به صورت آنلاین یا آفلاین به فروش برسانید، رسانه های بازاریابی بی شماری در انتظار شماست:
شرکت در غرفه های هنر و صنایع دستی، بازارهای کشاورزان، و جشنواره هایی که در منطقه خود برگزار می شود.
گسترش آگاهی از طریق شبکه اینترنتی. شرکت کردن در گروههای کسب و کار محلی، گروههای هنر و صنایع دستی، و شبکه اجتماعی کسب و کار meetups
دیدن فروشگاههای کادویی، و ارائه ی نمونه هایی از محصول خود به صاحبان فروشگاه ها. اگر آنها چیزی را که میبینند، دوست داشته باشند و از سوددهی محصولات شما مطمئن شوند، شک نکنید اقدام به خرید میکنند.
شرکت در رسانه های اجتماعی. میتوانید تصاویر کارهای خود را در فیسبوک، توییتر و پینترست قرار دهید و مشتریان بالقوه را تشخیص دهید. مدت زمان ماندگاری یک پست در این رسانه ها ۳ ساعت است، بنابراین میتوانید به طور مرتب تصاویر خود را بدون هیچگونه مالیات برای کانال خود، در این رسانه ها قرار دهید. روزانه چندین بار در این رسانه ها از هشتگ و پست استفاده کنید.
خرید و فروش با ایمیل . آدرس ایمیل مشتریان خود را جمع آوری کنید، و اجازه دهید مشتریانتان زمانیکه محصولی را روانه بازار می کنید، از آن مطلع شوند.
مشتری هدف خود را همواره در ذهن بسپارید. چنانکه مشتری شما یک شخص می باشد، خصوصیات او را یادداشت کنید. انگیزه ی او را در نظر بگیرید. مکان و افرادی که وقت خود را با آنها سپری می کند، بررسی کنید.
البته این موارد تعداد کمی از مثال ها می باشند. مطمئن شوید که یک استرانژی کامل از بازاریابی را در طرح کسب و کار خود به کار گرفته اید.
محصولات خود را چگونه بسته بندی خواهید کرد؟ تیفانی جعبه های مخصوص بسته بندی آبی رنگ دارد که فونت خط شکسته دارد. مطلع باشید که نام های تجاری فراتر از بسته بندی و کارت کسب و کار هستند. این موارد اهمیت دارند و باید متمایز و متداوم باشد، اما این تازه شروع کار است. نام تجاری نشان دهنده ی موقعیت انتظارات و عمل به وعده ها توسط شماست. این نام باعث توسعه ی ضمانت محصول ارائه شده و چگونگی رفتار شما با مشتریان خود می شود.
تولید، از اصول اساسی و اولیه کسب و کار شماست، و با شروع کسب و کار صنایع دستی، ممکن است با چالش های خاصی روبرو شوید.
فضای کاری خود را چگونه سازماندهی خواهید کرد؟ ممکن است تصمیم بگیرید که خارج از خانه کار خود را آغاز کنید یا اینکه مکانی را اجاره کنید. مطمئن شوید که قوانین منطقه بندی را در نظر گرفته اید و اینکه آن مکان به اندازه ی کافی فضا جهت ذخیره محصول دارد.
چه موادی نیاز خواهید داشت و چگونه تصمیم می گیرید که از کدام تامین کننده استفاده کنید؟ اگر لباس کودکانه تولید می کنید، به پارچه، نخ، چرخ های خیاطی، میزهای برش، الگوها، نقشه ها، برچسب ها، مواد بسته بندی، محصولات خرده فروشی، و غیره نیاز دارید. شاید یک شریک سرمایه گذاری مشترک بتواند به ازای اضافه کردن نام شرکت خود روی برچسب ها یا چسباندن بر روی محصولات، بعضی از این مخارج را تسویه کند.
چگونه نزول و صعود کسب و کار خود را جهت منطبق شدن با فصول خرید ارزیابی می کنید؟ بسیاری از صاحبان کسب و کار برای زمان های نزول برنامه ریزی می کنند اما وقتی اتفاقات مهمی رخ می دهد، ناگهان غافلگیر می شوند. اگر ۱۰۰۰ عدد لحاف دست دوز سفارش بگیرید، آیا به کارگران موقت یا پیمانکارانی که بتوانند در آماده کردن سریع لحاف ها کمک کنند، دسترسی دارید؟ آیا مطمئن هستید که کیفیت کار آن ها مانند همیشه استاندارد خواهد بود؟
آیا برای کسب و کار خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کرده اید؟ اگر سفال تولید کنید و به فروش برسانید و یک سرمایه گذار حامی مبلغ ۱۵۰۰۰ دلار به شما ارائه کند، چگونه از این وجه استفاده می کنید؟
تصمیم بگیرید که در چه جایی می خواهید کالاهای خود را به نمایش بگذارید. اگر بخواهید ویترین یک مغازه یا جلوی یک فروشگاه را اجاره کنید، هم می تواند به عنوان مرکز تولید و هم به عنوان مرکز ذخیره سازی محصولات از آن استفاده کنید. گزینه دیگر این است که فضای کاری را با کسب و کار دیگری شریک کنید.
اگر محصولات شما برای ارسال بزرگ و گران قیمت هستند، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه ها، ویترین یا جلوی مغازه ای را اجاره کنید که در آن مشتریان بتوانند به جای ارسال محصول، خودشان کالا را انتخاب کنند. اگر محصول شما کوچک و سبک وزن است، نمایشگاه و فروش اینترنتی می تواند محل مناسبی باشد.
علاوه بر مغازه و استفاده از مکان های عمومی، میتوانید در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی صفحه برند خودتان را بسازید و از آن راه محصولاتتان را بفروشید. اگر فروشتان خوب شد حتی می توانید یک سایت فروشگاهی برای خودتان بسازید، لازم نیست میلیون ها تومان برای ساخت فروشگاهتان هزینه کنید!
می توانید با چند ده هزار تومان از فروشگاه سازهای اماده مانند فروشگاه ساز کاموا استفاده کنید و از انجا کسب درامد کنید.
مجله ی کارآفرین گزارش می دهد که هزینه های راه اندازی یک کسب و کار هنری و صنایع دستی از ۲۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار متغیر است. مقدار بودجه ای که برای شروع کسب و کار نیاز دارید ممکن است از منابع مختلفی به دست آید: پس اندازها، وام کسب و کار یا کمک مالی، یا سرمایه گذاران. زمانی که بانک ها یا سرمایه گذاران متوجه شوند که طرح کسب و کار شما کاملا خوب است، به طور چشمگیری شانس خود را برای جذب سرمایه افزایش می دهند.
از وب سایت وزیر دولت جهت ثبت کسب و کار و آگاهی از هر گونه هزینه های مجوز و مالیات دیدن کنید.
خرید را برای مشتری آسان کنید. یکی از این روش ها، پذیرفتن کارت های اعتباری است. در صورتی که در حال فروش عروسک های دست دوز در یک فروشگاه هنری هستید و کارت های اعتباری را می پذیرید، احتمالا نسبت به رقیب خود که درخواست پول نقد می کند، از امتیاز فروش بالاتری برخوردار می شوید. گزینه های پردازش کارت موبایل رابج شامل Square, PayPal Here, و Intuit Go-payment. می باشد.
حرف آخر
ابتدا تصمیمات کسب و کار خود را یادداشت کنید، و اجازه دهید برنامه های اقدامی و جدول زمانی خود در خارج از طرح کسب و کارتان عملی شود. به خاطر داشته باشید که در نوشتن طرح های کسب و کار ، پاک کن همراه داشته باشید؛ این یک قرارداد نیست.
احساسات و ذوق خود را به هنرهای دستی خود ترغیب کنید، و بین کسب و کار و عناصر هنری شرکت خود تعادل برقرار کنید.
کسب و کار اینترنتی چه مزایایی دارد؟ نسبت به کسب و کار فیزیکی بسیار بیشتر میباشد که در ادامه به صورت کامل به آن پرداخته ایم . وجود کسب و کار اینترنتی به عنوان شغل دوم بسیار مهم و موثرتر از داشتن یک شغل فیزیکی است .
به دلیل گرانی زیاد داشتن تنها یک شغل آنچنان موثر نیست شما نمیتوانید با داشتن تنها یک شغل از پس خرج و مخارج زندگی بربیاید . همان طور که اکثر مردم کارمند هستند و یا خیلی از افراد یک شغل درست و حسابی ندارند میتوانند در کنار شغل اصلی خود یک کسب و کار اینترنتی پولساز داشته باشند .
چرا کسب و کار های اینترنتی در آینده جزء کسب و کار های موفق هستند ؟
کسب و کار های اینترنتی جزء کسب و کار های موفق در ایران خواهد بود , تمام کسب و کار های فیزیکی به سمت کسب و کار های اینترنتی کشیده میشوند به عنوان مثال اکثر فروشگاه ها به فروشگاه های اینترنتی تبدیل شده اند و فعالیت خودشان را درون اینترنت انجام میدهند که این میتواند جزء یکی از مزایای کسب و کار های اینترنتی باشد .
شما با راه اندازی یک کسب و کار فیزیکی به مکان , مجوز و سرمایه بالایی نیاز دارید ولی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی اصلا به هیچ سرمایه ی بالایی نیاز ندارید به همین دلیل شما میتوانید یک کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه برای خود راه اندازی کنید .
حتما این مقاله را مطالعه کنید : کسب و کار اینترنتی چیست ؟
یکی از مزایای کسب و کار اینترنتی این است که برای راه اندازی کسب و کار های اینترنتی بر خلاف کسب و کار های فیزیکی به زمان بسیار زیادی نیاز ندارد یعنی شما در کوتاه ترین زمان ممکن میتوانید یک کسب و کار آنلاین برای خود راه اندازی کنید .
شما برای راه اندازی یک کسب و کار فیزیکی به زمان بسیار زیادی نیاز دارید ولی شما در کمتر از یک روز میتوانید کسب و کار آنلاین با تمام امکانات برای خود راه اندازی کنید که این مزیت باعث صرفه جویی در زمان شما میشود .
دومین مزیت راه اندازی کسب و کار آنلاین به سرمایه ی بالایی نیاز ندارد و شما میتوانید با کمترین سرمایه ممکن (100 تا 200 هزار تومان) یک کسب و کار اینترنتی پولساز برای خود راه اندازی کنید . اگر شما بخواهید یک کسب و کار فیزیکی راه اندازی کنید به سرمایه چندین میلیونی و یا حتی چندصد میلیونی نیاز دارید . اگر خودتان دست بکار شوید با مبلغی کمتر از 300 هزارتومان میتوانید یک سیستم کسب درامد اینترنتی واقعی داشته باشید .
همان طور که میدانید برای بهبود کسب و کار فیزیکیباید هزینه ی تبلیغات سنگینی را بپردازید که در کسب و کار های اینترنتی اصلا به این جور تبلیغات نیازی نیست در کل اصلا نیاز نیست شما هزینه ی تبلیغات بدهید .
شما خیلی راحت بدون نیاز به 0 تومان هزینه میتوانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید .با تکنیک هایی که ما به شما یاد میدهیم میتوانید فروش خود را چندین و چند برابر کنید . پس اصلا نگران هزینه ی تبلیغات نباشید شما با بازاریابی اینترنتی نظیر تولید محتوا و بهینه سازی سایت خود خیلی ساده بدون 0 تومان هزینه کسب و کار خود را تبلیغ خواهید کرد .
یکی دیگر از مهم ترین مزایای کسب و کار اینترنتی این است که هرگز تعطیل نمیشود . به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه فیزیکی فروش لباس داشته باشید اگر یک روز به سرکار نروید کسب و کار شما تعطیل میشود اما کسب و کار های اینترنتی اصلا چنین نیست و همیشه باز است . هیچگاه در هنگام خواب , مسافرت رفتن و… کسب و کار شما تعطیل نمیشود .
یکی دیگر از مزیت های کسب و کار اینترنتی این است که همه چیز به صورت کاملا اتوماتیک میباشد یعنی قرار نیست شما به صورت 24 ساعته پای سیستم خود باشید تا افراد از شما خرید کنند .
میزان درآمد اینترنتی از کسب و کار اینترنتی کاملا اتوماتیک و دائمی میباشد . شما در کسب و کار اینترنتی قرار نیست برای کسی کار کنید بلکه شما رئیس و صاحب کار خودتان هستید .
اگر شما یک کارمند باشید از ساعت 8 صبح باید به سر کار بروید . هر روزتان مانند روز قبل باید به سر کار بروید و تنها تعطیلی که دارید اخر هفته ها میباشد و میزان درآمد شما ناز 2 میلیون تومان تا نهایتا 3 میلیون تومان در ماه میباشد میزان درآمد شما اصلا افزایش پیدا نمیکند .
اما فردی که صاحب کسب و کار اینترنتی میباشد هر موقع دلش بخواهد به سرکار میرود و کار خود را شروع میکند و هیچ محدودیتی در انجام دادن کار خود ندارد . شما اگر صاحب یک کسب و کار اینترنتی باشید خیلی راحت میتوانید درآمد خود را چندین و چند برابر کنید .
دیگر مزیت کسب و کار اینترنتی این است که شما خیلی ساده میتوانید کسب و کار خود را توسعه بدهید . با توسعه کسب و کار خود خیلی راحت میتوانید درآمد اینترنتی خود را چندین و چند برابر کنید به همین دلیل است که میزان درآمدزایی از کسب و کار های اینترنتی محدودیتی ندارد . شما خیلی راحت با تولید محتوای هدفمند میتوانید درآمد خود را چندین و چند برابر کنید .
سخن پایانی
همان طور که مشاهده کردید در این مقاله سعی کردم مزایای کسب و کار های اینترنتی را به زبان ساده به شما آموزش بدهم و فهمیدید که کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کار فیزیکی چه مزایایی دارد . پس توصیه من به شما این است که اگر کارمند هستید و یا یک کسب و کار فیزیکی دارید حتما به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی خودتان باشید . اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید توصیه میکنم از دوره ی آموزش کسب و کار اینترنتی آکادمی سبز دیدن کنید .
کسب و کار آنلاین یا اینترنتی (iBusiness)، به نوعی از کسب و کارها گویند که فعالیت آنها بر روی اینترنت و مبتنی بر پتانسیل های اینترنت است.
هر کسب و کاری که در فضای اینترنت راه اندازی می شود و کسب درآمد میکند کسب و کار آنلاین نامیده می شود. حال میپردازیم به مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی.
تمام فروشگاه های سنتی به یک مکان فیزیکی برای قراردادن تجهیزات و محصولات خود احتیاج دارند.
اما یک فروشگاه اینترنتی که بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می کند، می تواند تمام محصولات خود را درمعرض عموم قرار دهد بدون آنکه محدود به زمان و مکان خاصی باشد. همین گزینه یکی از بهترین مزیتهای کسب و کار اینترنتی است که علاوه بر اینکه کاتالوگ محصولات را می توان به راحتی در معرض دید مشتری قرار داد.
برای بسیاری از کسب و کار های سنتی داشتن یک مکان خوب که درمعرض عموم و در یک مکان پرتردد قرار داشته باشد یک مزیت رقابتی محسوب می شود.
بنابراین اگر صاحب آن کسب و کار بخواهید کار خود را ارتقاء دهد باید در مکانی پر ترددتر فضای کاری خود را شکل دهد. تهیه یک ملک تجاری (چه رهن و اجاره و چه خرید در مراحل بعدی) در این حالت بسیار گران قیمت خواهد بود. همچنین هزینه فراوانی برای تجهیز این مکان نیز باید صرف شود.
در مقابل برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما می توانید با کمترین هزینه برای مثال با 7 هزار تومان دامنه سایت(ir.) را تهیه کنید.
همچنین با قیمت های بسیار پایین هاست سایت خود را تهیه کنید؛ چیزی در حدود 100 هزارتومن به ازای یک سال و در نهایت از یک سایت ساز رایگان مثل وردپرس استفاده کنید و با کمی آموزش سایتتان را راه اندازی کنید و بعد از رساندن سایت به ترافیک مناسب برنامه ی بازاریابی آنلاین را نیز پیاده کنید تا درنهایت بتوانید از سایت کسب در آمد کنید.
یکی از مهم ترین مزایای کسب و کار آنلاین امکان استفاده فراوان از بازاریابی اینترنتی است. امروزه بازاریابی آنلاین به عنوان ابزاری قدرتمند برای موفقیت کسب و کارها فرصت های فراوانی را به آنها ارائه می دهد:
استفاده از روش ها و ابزارهای بازاریابی اینترنتی در مقابل بازاریابی سنتی بسیار ارزانتر و مقرون به صرفهتر است. شما می توانید با کمترین هزینه فعالیت بازاریابی خود همچون ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی و … را آغاز کنید.
حتی می توانید از رسانه های اجتماعی موبایلی و وبسایتی تا حدود زیادی به صورت رایگان استفاده کنید.
شما در بازاریابی سنتی نمیتوانید به راحتی متوجه شوید که هزینه ای که برای هر تبلیغ انجام داده اید، چه مقداری بازخورد برای شما ایجاد کرده است. تبلیغات شما چندبار بازدید شده اند. اثر گذاری خوبی داشته است یا نه؟ تنها ابزاری که دارید حدس و گمان خودتان است و مقداری اطلاعات پراکنده از بازخوردها. اما با ابزارهای بازاریابی آنلاین میتوانید به صورت دقیق مشاهده کنید که هر کدام از کمپین های بازاریابی کسب و کار اینترنتی شما چه بازخورد و اثری ایجاد کرده اند.
شما بگویید! کسب و کار اینترنتی چه مزایای دیگری دارد؟
برای یک فروش موفق نیاز به عکس مناسب دارید؛ این حقیقتی است که نمیشود انکارش کرد اما جای نگرانی هم ندارد. دوربین حرفهای ندارید؟ هیچ آموزشی هم دربارهی عکاسی حرفهای از کالا ندیدهاید؟ مشکلتان با تماشای این ویدیو حل میشود.
قبل از صرف هزینه برای خرید دوربین حرفهای و لنز برای عکاسی از محصولتان، به استفاده از دوربین باکیفیتی که همیشه با شما همراه است، فکر کنید: گوشی هوشمند شما!
ممکن است فکر کنید استفاده از گوشی هوشمند برای عکاسی از محصول اصلا حرفهای نیست، اما خوب است بدانید این روزها عکاسی با موبایل در سطوح حرفهای در سراسر دنیا خیلی هم رایج است. با پیشرفت تکنولوژی، دوربینهای گوشیهای هوشمند مجهز به ویژگیهایی شدهاند که حتی برای عکاسی تجاری هم دست شما را باز گذاشتهاند و فقط نیاز به یک سهپایه خواهید داشت.
نگران محیط عکاسی هم نباشید. برای عکاسی از کالاهای خود حتما نیاز به یک استودیوی پیشرفته ندارید. مساله خیلی سادهتر از این حرفهاست. بهتر است بقیه جزییات را همین حالا خودتان تماشا کنید.
برای داشتن لایتباکس ارزان به مقالهی «لایتباکس چیست و چگونه یک لایتباکس ارزان بسازیم؟» مراجعه کنید.
آموزش عکاسی از محصولات با موبایل
با این نکات ساده در مورد عکاسی از محصول با موبایل، تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید، فقط یک گوشی موبایل است.
سه پایه وسیلهای ضروری است که برای عکاسی از محصول با موبایل به آن نیاز دارید. چرا؟ بیشتر به این دلیل که میتوانید با کمک آن تلفن همراه خودتان را به صورت ثابت نگه دارید. ثابت نگه داشتن ارتفاع و زاویه عکسهای شما باعث میشود عکسهای محصول شما زیبا و حرفهای به نظر برسند. این امر به ویژه هنگامی مهم است که شما مجبورید کالاهای مختلفی را روی فروشگاه اینترنتی خودتان نمایش دهید.
یکی دیگر از مزایای استفاده از سه پایه این است که به شما امکان میدهد در نور کم و بدون تاری حرکت عکس بگیرید. وقتی در یک محیط کم نور قرار دارید، دیافراگم دوربین برای جمع آوری نور بیشتر مدت زمان بیشتری باز میماند. در این شرایط اگر دوربین را حرکت دهید، تصویری که ضبط میکند تار میشود. سه پایه با پایدار نگه داشتن دوربین از بروز این مشکل جلوگیری میکند.
هر سه پایه معمولی برای عکاسی از محصول با موبایل کار میکند. فقط مطمئن شوید که یک پایه تلفن دارید تا بتوانید دستگاه خود را به آن متصل کنید.
مرحله بعدی جمع آوری انواع مختلف پس زمینه برای عکاسی از محصولات شما با موبایل است.
برای تصاویر حرفهای بهتر است از پس زمینه سفید استفاده کنید. برای وسایل کوچک، مقوای سفید کافی است. اما برای کالاهای بزرگتر میتوانید از یک پرده سفید استفاده کنید.
اگر میخواهید موارد مختلفی را آزمایش کنید، میتوانید مقوا را در رنگ های مختلف خریداری کنید. با این کار جلوهای زندهتر به عکاسی از محصول با موبایل خود میبخشید. وقتی صحبت از عکسهای مربوط به سبک زندگی (Life Style) میشود، میتوانید از هر پسزمینهای متناسب با ظاهر مورد نظر خود استفاده کنید. برای ظاهری قدیمی، میتوانید از میزهای چوبی و سطوح بافتدار امتحان کنید. و اگر روش شیکتری میخواهید، میتوانید سنگ مرمر یا تخته سنگ را امتحان کنید.
با خیال راحت به دنبال مواد مختلفی باشید که برای نیازهای شما مناسب است باشید. یک نکته مهم که باید در نظر بگیرید این است که پس زمینه نباید بر محصول شما غلبه کند. اگر پسزمینه خیلی حواس مشتری را پرت میکند، بهتر است از آن استفاده نکنید.
سعی کنید از زمینه های ساده استفاده کنید تا مشتریان بتوانند سوژه اصلی شما را راحتتر پیدا کنند.
در اکثر موارد، عکاسی از محصول با موبایل مشابه استفاده از دوربین عادی است. راز این کار این است که تنظیمات خود را تغییر دهید، تا بتوانید بیشترین بهره را از تصاویر خودتان ببرید.
ابتدا اجازه دهید در مورد مهمترین تنظیم دوربین آیفون یعنی ایزو صحبت کنیم: به زبان ساده، این تنظیم مقدار حساسیت دوربین شما به نور را تغییر میدهد.
هرچه ایزو بالاتر باشد، نور گوشی شما بیشتر میشود. تنها نکته قابل توجه این است که استفاده از ISO بالا باعث ایجاد نویز بیشتر در تصویر نیز میشود. بنابراین برای بهترین نتیجه، سعی کنید به همان ایزو پایه یا ایزو 100 پایبند باشید. بعد از آن، باید نسبت ابعاد خود را انتخاب کنید. برای اینکه متوجه شوید نسبت ابعاد و نحوه قرارگیری تصاویر به چه شکلی است باید تصاویر قبلی وبسایت خودتان را بررسی کنید..
مربع هستند یا مستطیل؟ وقتی متوجه شدید که باید از کدام گزینه استفاده کنید، میتوانید اندازهی صحیح را در گوشی موبایل خودتان انتخاب کنید. در آخر، اطمینان حاصل کنید که از فوکوس خودکار دوربین خود برای شفاف نگه داشتن تمام تصاویر خود استفاده میکنید. کافی است روی بخشی از صفحه که محصول شما قرار دارد ضربه بزنید تا گوشی لنز را برای شما تنظیم کند.
هنگامی که همه این تنظیمات را بررسی کردید، آماده گرفتن عکسهای عالی از محصولات خود هستید.
لنز تلفن شما فقط قادر است تصاویر واضح را تا فاصله مشخصی ثبت کند. اگر خیلی نزدیک شوید نتایج تار و تاریک به همراه خواهد داشت.
اما جای نگرانی نیست زیرا شما همیشه میتوانید از یک لنز ماکرو برای حل این مشکل استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را جلوی لنز خودتان نصب کنید و عکاسی را شروع کنید. هنگام اتصال لنز ماکرو، مطمئن شوید که اطراف لنز، دوربین تلفن را پوشش نمیدهد. حتی انسداد جزئی باعث تار شدن اطراف تصویر میشود که خیلی مطلوب نیست.
اگر از تلفنی با دو لنز استفاده میکنید ، مطمئن شوید که لنز دوم غیرفعال است. بعد، بفهمید کدام یک از این دو لنز فعال است و لنز ماکرو خود را روی آن قرار دهید. اگر در ابتدا همه چیز تار به نظر میرسد نگران نباشید. هرچه به سوژه موردنظر نزدیک شوید، واضحتر میشود.
بیشتر لنزهای ماکرو نیاز دارند که شما از سوژه اصلی خود چند سانتیمتر فاصله داشته باشید بنابراین فاصله خود را متناسب تنظیم کنید.
در عکاسی از محصول با موبایل، شارپ نگه داشتن تمامی اجزا به صورت همزمان خیلی ضروری است. این امر به ویژه در مورد عکسهای سبک کاتالوگ صادق است.
اما این بدان معنا نیست که شما هنگام عکاسی از محصول با موبایل نمیتوانید از عمق میدان کم استفاده کنید. هنگام انجام تصاویر محصول به صورت سبک زندگی، میتوانید حالت پرتره را روشن کنید تا به افکت تاری پس زمینه دست بیابید تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که حالت پرتره را در دوربین خود انتخاب کرده و دستورالعملهای روی صفحه نمایش را دنبال کنید.
تلفن شما ممکن است از شما بخواهد تا از سوژه نزدیک یا دورتر شوید تا جایی که بتواند پس زمینه را با موفقیت محو کند. هنگامی که در فاصله مناسبی قرار گرفتید، ترکیببندی خود را بررسی کنید و مانند معمول عکس بگیرید.
وقتی بیشتر مردم به عکاسی از محصول فکر میکنند، غالباً چراغ های استودیویی بزرگ و پر هزینه را تصور میکنند. اما هنگام عکاسی با موبایل همیشه به تجهیزات روشنایی گران قیمت احتیاج ندارید. پنجره تنها چیزی است که شما برای ایجاد تصاویر با کیفیت نیاز دارید.
از بسیاری جهات، پنجرهها کاملاً شبیه سافت باکسهای بزرگی هستند که معمولا افراد حرفهای از آن استفاده میکنند. آنها نور شدید را پخش میکنند تا نوردهی و سایههای نرم ایجاد کنند.
اگر میخواهید، حتی میتوانید از پرده برای نرم کردن بیشتر نور تابیده شده از شیشه استفاده کنید. این به شما کمک میکند ظاهر کلاسیک استودیویی را که اکثر تصاویر محصول دارند ایجاد کنید. یکی دیگر از گزینههای عالی استفاده از دیفیوزر تاشو است. عملکرد این وسیله دقیقاً مانند پرده است، با این تفاوت که میتوانید آزادانه آن را حرکت دهید تا جلوههای مختلف را تجربه کنید.
با این چیدمان ساده، برای دستیابی به نتایج حرفهای حتی به دوربین آیفون هم نیاز نخواهید داشت. عکس زیر که با Samsung J3 گرفته شده کاملاً این حرف را اثبات میکند.
به دلیل استفاده از یک نور زیبا، به نظر میرسد که این عکس در یک استودیو حرفهای با دوربین DSLR گرفته شده است.
اگر برای گرفتن عکس فضا خیلی تاریک باشد چه؟ همیشه میتوانید از لامپهای رومیزی و چراغ مطالعه استفاده کنید.
اگر میتوانید از یک لامپ با گردن قابل خم شدن استفاده کنید. به این ترتیب میتوانید آن را به اطراف حرکت داده و نور را دقیقا به جایی که میخواهید هدایت کنید. هنگام استفاده از دو لامپ یا بیشتر، باید مطمئن شوید که درجه حرارت رنگ هر دو لامپ با هم تطابق دارد. اگر از لامپ سفید استفاده میکنید، دیگر لامپها نیز باید از همان نوع لامپ استفاده کنند. در غیر این صورت، در نهایت با رنگهای غیر طبیعی روبرو خواهید شد.
لامپ خود را به اطراف حرکت دهید تا بفهمید کدام زاویه برای محصول شما مناسب است. در بیشتر موارد، بهتر است آن را حدود 45 درجه بالاتر از جسم قرار دهید.
برای نتیجه بهتر میتوانید کاغذ پوستی را روی دهانه لامپ بچسبانید. این کاغذ به عنوان پخش کننده نور (Diffuser) عمل میکند و نور و سایههای تصویر شما را نرم میکند. فقط مراقب باشید که چراغ های میز تحریر معمولی به اندازه نور طبیعی یا نورهای حرفهای روشن نیستند. به همین خاطر مطمئن شوید که گوشی موبایل شما روی سهپایه است زیرا از شاتر برای مدت زمان بیشتری باز خواهد ماند.
هزاران برنامه قدرتمند موبایل وجود دارد که میتوانید برای ویرایش تصاویر خود از آنها استفاده کنید. برخی از این برنامهها عبارتند از Adobe Lightroom ، VSCO و Snapseed.
اگرچه برنامههای ویرایشی که ذکر کردم دارای قابلیت ویرایش مشابهی هستند، اما دارای ویژگیهایی نیز هستند که هرکدام را منحصر به فرد میکند.
اگر اصلاح ساده رنگ و تنظیمات جزئی نوردهی را میخواهید ، بهترین برنامه برای استفاده VSCO است. این برنامه یک سری تنظیمات پیشفرض را ارائه میدهد که باعث تغییر شکل کلی تصاویر میشود. اما همچنین به شما امکان میدهد عناصری مانند کنتراست و وضوح را تنظیم کنید. برای ویرایش گستردهتر، به Adobe Lightroom نیاز دارید. به غیر از تنظیمات اساسی نوردهی، به شما امکان می دهد لکههای تصویر را برطرف کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روی نقاطی که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید و بقیه کارها را برنامه انجام خواهد داد.
برنامه دیگری که برای روتوش مناسب است، Snapseed است. این برنامه دهها تنظیمات پیشفرض قابل تغییر دارد که به شما امکان میدهد هر کاری از تصحیح رنگ تا Healing(از بین بردن لکهها) گرفته را انجام دهید.
حتی میتوانید از آن برای آزمایش فوکوس انتخابی یا تنظیم چشم انداز تصویر خود استفاده کنید. هنگام ویرایش تصاویر، اولین کاری که باید انجام دهید، تصحیح رنگ است. برای این کار، به دنبال نوار لغزنده White Balance خود باشید و آن را به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا رنگهای تصویر طبیعی به نظر برسند.
بعد، تنظیمات اصلی نوردهی مانند روشنایی و کنتراست را تنظیم کنید. هدف شما این است که اطمینان حاصل کنید تصویر به درستی نوردهی شده باشد و رنگها بینقص به نظر برسند.
در آخر با استفاده از ابزارهای Healing خود لکهها را برطرف کنید. فقط کافی است مناطقی را که می خواهید لکههای زشت را از بین ببرید، ضربه بزنید و آنها را بکشید.
تمام عناصر اساسی که برای عکاسی از محصول با موبایل نیاز دارید از قبل روی تلفن شما است. تلفن شما دوربینی دارد که میتواند تصاویر با وضوح بالا بگیرد. این وسیله حتی دارای برنامههای لازم برای کمک به شما در ویرایش پروندههای خود مانند یک حرفهای است. این ویژگیها برای کمک به شما در ایجاد تصاویر عالی کافی نیستند. راز عکاسی بیعیب و نقص از محصول با موبایل، نورپردازی مناسب است.
این نکته را همیشه در نظر داشته باشید ، خواه با نور طبیعی کار میکنید یا با نور مصنوعی. اگر این کار را به درستی انجام دهید، مردم حتی متوجه نمیشوند که شما با استفاده از موبایل آن عکسهای محصول را گرفتهاید.
https://modirebartar.com/mobile-photography-training-of-products/
انتخاب حوزه فعالیت و ایده یابی اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی پیدا کردن ایده پولساز برای آن است.
در این صفحه به شما خواهیم گفت که از کجا و چطور ایده مناسبی برای کسب و کار اینترنتی خود پیدا کنید. همچنین در ادامه شما را با ۵ حوزه پولساز آشنا خواهیم کرد. این بازارهای پولساز در انتخاب موضوع برای کسب و کار اینترنتی بسیار اهمیت دارند. ایده کسب و کار اینترنتی تان را پیدا کنید.
اگر میخواهید در انتخاب حوزه کسب و کار آنلاین موفق باشید، باید ایده پولسازی برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
مشکل اینجاست که پروسه ایده یابی برای کسب و کار به نظر کار سخت و پیچیده ای می آید. از ان مهمتر اینکه قبل از ما بسیاری از سایت ها و کسب و کارهای دیگر بازار را گرفته اند و دیگر سهمی برای موفقیت ما نیست.
همین طرز فکر باعث میشود تا ماه ها و حتی سال ها منتظر پیدا کردن ایده ای باشیم که قبل از ما کسی آن را اجرا نکرده باشد.
گاهی فکر میکنیم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه بالا و تیم حرفه ای داریم تا بتوانیم ایده های مان را اجرایی کنیم.
اما بهتر است کمی صبر کرده، سر در گمی و نگرانی را کنار گذاشته و فیلم زیر را مشاهده کنید. در این ویدیو به شما تکنیک هایی آموزش داده شده است که میتوانید به راحتی ایده ها و موضوعات مناسبی برای کسب و کار اینترنتی تان پیدا کنید.
برخی از ایده هایی که میتوان با این روش ها پیدا کرد، ایده های اجرا نشده در ایران هستند، که میتوانند فرصت مناسبی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی شما باشد.
شاید ما ایده هایی برای کسب و کارمان داشته باشیم که به نظر ما جذاب باشد. ولی آیا این ایده ها میتواند پولساز هم باشد؟
آیا افراد حاضرند برای ایده ما یا محصول و سرویس که ارائه میدهیم، پولی پرداخت کنند؟ پس به این منظور باید با حوزه های پولساز آشنا شویم.
در ویدیوی زیر شما را با ۵ حوزه پولساز به همراه مثال هایی در هر کدام، آشنا خواهیم کرد.
اگر میخواهید کسب و کار اینترنتی پولسازی راه اندازی کنید، مطمئن شوید که ایده یا محصولاتان، در یکی از این ۵ حوزه پولساز باشد.
سوال اینجاست که چطور بهترین ایده کسب و کار اینترنتی را در این بازارهای پولساز پیدا کنید؟ فراموش نکنید که بهترین ایده کسب و کار اینترنتی، الزاما به معنی این نیست که آن ایده اولین باشد، یا رقبایی برای آن ایده وجود نداشته باشد. اتفاقا وجود رقبا بسیار عالی است. وقتی در حوزه مورد نظر شما رقبا و سایت های دیگری در حال فعالیت هستند، یعنی آن ایده پولساز است. یعنی آن در آن حوزه نیاز و تقاضا وجود دارد.
اما برای آنکه رقبای شما کمتر شده و شانس موفقیت شما در کسب و کارتان افزایش یابد باید از تکنیک زیر استفاده کنید:
انتخاب موضوع هدفمند یعنی چی؟ یعنی به جای آنکه مثلا سایتی در حوزه سلامتی ایجاد کرده و در مورد همه چیز در آن بنویسید، قسمتی از بازار را هدف قرار دهید. به این کار Niche Marketing گفته میشود. در فارسی آن را گوشه بازار هم ترجمه کرده اند. یعنی به جای آنکه بازار بزرگ سلامتی و تناسب اندام را هدف قرار دهید، بهتر است بخش گوچکتر و هدفمندتری را انتخاب کنید.
تناسب اندام برای آقایان. یا تناسب اندام با رژیم غذایی برای آقایان.
اما پیدا کردن قسمتی از بازار اصلا کار سختی نیست. در ادامه با استفاده از ۵ روش به شما آموزش میدهیم که چطور در بازارهای پولسازی که معرفی کردیم، بخش کوچکتری از بازار را انتخاب کنید.
با استفاده از تکنیک هایی که در ویدیوهای زیر آموزش داده شده است میتوانید صدها ایده و موضوع جذاب برای سایت و کسب و کار اینترنتی تان پیدا کنید. خب برویم سراع اولین روش:
هنگام راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی، جزو اولین سئوالاتی که هر کارآفرین باید بدان پاسخ دهد، این است که در کدام صنف و رسته شغلی میخواهد فعالیت کند. پاسخ هر چه که باشد، حوزهای است که کسب و کار در آن فعالیت خواهد کرد.
انتخاب حوزه فعالیت یعنی در چه صنفی میخواهیم کسب و کار کنیم.
معمولا هر کسب و کاری در یکی از اصناف جای میگیرد و کارآفرین اینترنتی باید آن را مشخص کند تا بر مبنای این انتخاب سایر مراحل کارآفرینی را طی نماید.
فرهنگ لغت “معین”، صنف را “نوع”, “گونه”, “رسته” تعریف کرده و دیکشنری وبستر این واژه را به معنای “انجمنی از افراد با سلایق و حرفه مشابه” میداند.
بنابر این با انتخاب حوزه فعالیت مشخص میشود که در چه رسته کسب و کاری میخواهیم وارد شویم.
یک کارآفرین میتواند کاسبی خود را در زمینه پختن غذا یا برنامه نویسی، آموزش بچه داری یا تعمیر ماشین، یا هر چیز دیگری ایجاد کند.
زمینههای کاری نامحدود ولی توان و امکانات ما محدود هستند. برای اینکه از این شاخه به آن شاخه نشویم و بتوانید یک چهارچوبی برای ادامه مسیر داشته باشیم لازم است که حوزه فعالیت کسب و کار اینترنتی خود را در ابتدا راه مشخص کنیم.
طبیعتا فردی که تصمیم میگیرد در حوزه برنامه نویسی فعالیت کند، کسب و کار او در حوزه تعمیر ماشین نخواهد بود. حتی در حوزه تعمیر کامپیوتر هم نخواهد بود.
انتخاب حوزه کسب و کار ما را محدود میکند و این محدودیت کمک میکند تا بتوانیم تصمیمهای دقیقتر و هدفمندتری بگیریم.
به عبارت دیگر حوزه فعالیت یک سیستم ارزشی برای تصمیمات آتی ایجاد میکند. اگر ندانیم که در کدام صنف فعالیت میکنیم، چگونه میتوانیم بازار هدف خود را انتخاب کنیم؟
در ایران اکثر کسب و کارها زیر مجموعه اتحادیه، انجمن، تعاونی یا تشکلی قرار میگیرد. مراجعه به فهرست اتحادیهها، انجمنها و امثال آن میتواند تا حدی مفهوم حوزه کسب و کار را برایمان روشنتر کند.
مثلا اتحادیه آرایشگران زنانه، آهنکاران ساختمان، اغذیه فروشان، فروشندگان پوشاک و کفش و لوازم ورزشی، فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و نقره، نشریات و مطبوعات، میوه و تره بار سبزی و صیفی، گل و گیاه و نهال ایران، کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران، انجمن مدیریت منابع انسانی ایران،اتحادیه خشکشویی و لباسشویی، نمونههایی از اتحادیهها هستند.
اغلب حوزه کسب و کار، زیر مجموعه یک اتحادیه یا انجمن است.
به عنوان مثال اتحادیه “صنف ماشین ساز و فلز تراش”، دارای رستههای شغلی، قالبساز، ماشین آلات صنعتی و قطعات مربوطه، قطعات صنعتی، میل لنگ تراش، قطعه ساز – ضربه ای (پرسکار)، پمپهای آبیاری، تعمیرکار قطعات خودرو ، تعمیرکار قطعات موتورسیکلت، تامین و تعمیر لوازم ایمنی و آتش نشانی، برشکاری فولاد و امثال آنها است.
مراجعه به رستههای شغلی یک اتحادیه یا انجمن صنفی یکی از روشها برای انتخاب حوزه فعالیت کسب و کار است.
برخی به ماوراء الطبیعه یا شانس اعتقاد دارد و به کمک شیر یا خط، فال گرفتن، دیدن خواب، استخاره و امثال آن حوزه کسب و کار خود را انتخاب میکنند.
عده دیگر، روشهای شهودی را ترجیح میدهند. این دسته از عباراتی مانند “به دلم افتاده که”، “یه حس درونی به هم میگه”، “فکر میکنم ” و امثال اینها را برای انتخاب حوزه فعالیت خود به کار میبرند.
افرادی هم این تصمیم گیری را به دیگران واگذار میکنند. اگر از آنها بپرسیم که چرا این حوزه کسب و کار را انتخاب کردید، جوابهایی مانند”یکی از دوستانم پیشنهاد کرد این کار خوبیه”، “به اجبار پدر و مادرم”، “دیدم دیگران موفق شدم منم گفتم بیام توی این کار”، “با یک متخصص مشورت کردم گفت این کار آینده دارد” و امثال اینها را خواهیم شنید.
بعضیها هم روشهای منطقی را به کار میگیرند. مثلا آنها ابتدا فهرستی از حوزهها را مینویسند و بعد با شاخصهایی آنها را اولویت بندی میکنند. در نهایت حوزه با بیشترین اولویت را انتخاب مینماید.
افرادی هم مدت ها است که در یک حوزه مشغول به فعالیت هستند و حالا میخواهند یک کسب و کار اینترنی در همان حوزه برای خود راه بیاندازند.
شاید روشهای دیگری را نیز بتوانید به موارد فوق اضافه کنید.
طبیعتا هر روش مزایا و معایب خود را دارد. روش منطقی به همراه توکل سختتر از سایر روشها است ولی معمولا از نتایج بهتری برخودار است.
در نهایت این شما هستید که با توجه به شخصیت، باورها، دانش و تجربه خود یک روش را انتخاب میکنید.
مهم این است که قبل از ادامه مسیر کارآفرینی اینترنتی یک حوزه کسب و کار را حتما انتخاب نمایید.
اینک مردم به فروشگاه های اینترنتی اعتماد می کنند. پس شما هم می توانید از این فرصت استفداه کنید. اینترنت، میدان رقابتی برای همه است خصوصا افراد با هدفهای بزرگ. انسان هایی با همت و پشتکار. سرزمین رویائی برای آرزویهای بزرگ.
فروختن یک کالا یا یک خدمت، می تواند درآمد ایجاد کند. با رشد سیستم های فروش غیر حضوری، تمایل به فروش و خرید اینترنتی افزایش یافته است. اینک مردم به فروشگاه های اینترنتی اعتماد می کنند.
در این هوای نامطلوب، ترافیک شلوغ و هزینه های بالای رفت و آمد، تحویل کالا دم در خونه، یک خرید مطلوب و بصرفه است. حتی در مقایسه بین دو سوپر مارکت در یک محله، که یکی فروش تلفنی دارد و دیگری ندارد، سوپر مارکت بدون این خدمت، رشد نمی کنند.
خوب بریم سراغ نیازها و پیش نیازهای فروش اینترنتی. برای شروع و ادامه این کار چه باید بکنید؟
برای فروختن، باید کالائی داشته باشید. ببینید چه منابع تامین کالائی در دسترستان هست. آیا خودتان می توانید وسایلی بسازید؟ مثل بافتنی یا خیاطی، کاردستی یا زیورآلات دست ساز چطور؟
شاید آشنائی دارید که تولید کننده یا فروشنده بزرگ اسباب بازی هست. مهم نیست چه کالائی. مهم اینه که کالای قابل فروش از راه دور باشد. قابل بسته بندی بوده و امکان ارسال با پست یا پیک را داشته باشد.
هر وقت کالا یا کالاهایی که می توانید بفروشید را در دسترس خود قرار دادید به مرحله دوم بروید. (لازم نیست حتما در انبار شما باشد، مهم این است که به محض دریافت سفارش، امکان ارسال داشته باشید).
امروز به مدد تکنولوژی و رقابلت بین سرویس دهندگان نرم افزار، ایجاد یک فروشگاه اینترنتی گران نیست. مثلا شما می توانید در شاپفا فروشگاه رایگان هم بسازید و هر وقت کسب و کارتان بزرگ شد و کسب تجربه کردید، فروشگاه خود را حرفه ای کنید و کسب درآمد کنید.
پس برای شروع، یک فروشگاه لازم دارید. ضمنا نگران نباشید. این کار هیچ دانش برنامه نویسی لازم ندارد. همه چیز به فارسی و کاملا روشن است. فروشگاه را ایجاد می کنید. اطلاعات متنی و عکس محصول را اضافه کرده و شرایط فروش و تحویل کالا را هم قید کنید.
روش های مختلف تحویل (با پست و پیک و تیپاکس) هم در فروشگاه ها پیش بینی می شوند.
اینها جند فروشگاه نمونه هستند:
رنگ سایه - اینجا همه چیز دست سازه - نمونه های بیشتر از فروشگاه های اینترنتی
اولین کسانی که به شما اعتماد می کنند دوستان و آشنایان شما هستند. اینجاست که شبکه های اجتماعی اینترنتی به کمک شما می آیند. در شبکه های اجتماعی مجازی، چند نفر در لیست دوستان خود دارید؟ این تعداد سرمایه اولیه تبلیغات فروش شما هستند.
شبکه اجتماعی شما هر سایتی باشد، حتما دوستان شما هم آنجا هستند. کلوب و هم میهن یا پینترست و اینستاگرام یا فیس بوک، فرقی ندارد. هر جا عضو هستید و دوستانتان را در حلقه خود دارید، محصولات خود را معرفی کنید.
آشنایان خانوادگی و دوستان شما اولین افرادی هستند که به دیدن فروشگاه شما خواهند رفت. اگر کالاهای خوبی داشته باشید حتما فروش خواهید داشت. علاوه بر این از دوستان خود بخواهید اگر مایل بودند پست های شما را به اشتراک بگذارند. به این ترتیب خدمات شما از دوستان تان به دوستان دوستانتان می رسد و امکان توسعه بیشتری خواهید داشت.
بهترین بازدید کنندگان هر سایتی، ابتدا کاربران وفاداری هستند که مستقیمان ادرس شما را تایپ می کنند یا از لیست سایتهای مطلوبشان فراخوان می کنند و در مرحله بعد بازدید کنندگانی هستند که از موتورهای جستجوی اینترنتی سراغ سایت شما می آیند.
کسی که در گوگل به دنبال خرید یک شلوار دخترانه هست و به سایت شما رسیده است و شما این کالا را موجود دارید، گوگل بهترین خدمت را برای شما انجام داده است و مشتری دست به جیب و نقد را به سایت شما روانه کرده است.
برای اینکه از گوگل بازدید کننده داشته باشید باید فروشگاه خودتان را برای گوگل دوست داشتنی کنید. چطور؟
به این موارد توجه کنید:
کیفیت برنامه نویسی و کدهای فروشگاه شما هم در بهبود رتبه موثر هست و کیفیت مطلوب سایت، عامل رشد خواهد بود.
در هر صورت، برای ورود بازدیدکننده از گوگل باید کمی صبور باشید.
یک نامه خوب (مبالغه نکنید، راست و صحیح بنویسید) تهیه کنید، محصولاتان را خیلی خلاصه معرفی کنید و به کسانی که با آنها ارتباط ایمیلی دارید ارسال کنید.
در اینکار اسراف نکنید تا نامه تان شکل مزاحمت (Spam) پیدا نکند که در این صورت تبلیغات منفی برای شما خواهد بود.
موضوع نامه، کیفیت عکس های ان، مطالب خلاصه ولی روشن می تواند در جذب کاربر مفید باشد.
در سایت خود بلاگ درست کنید. در مورد نحوه تولید یا نحوه نگهداری و یا کار با محصولات مطلب بنویسید. همین مطالب چند حسن دارد:
خوب منتظر چی هستید؟ دوربین ر ا بکارید و از محصول فیلم بگیرید. بعدا با نرم افزارهای رایگانی که در اینترنت هست، روی ان گفتار بگدارید. کافی است صادقانه حرف بزنید. مثلا توضیح بدهید پارچه این محصول از کدام کارخانه است. اگر از نحوه برش و خیاطی هم فیلم بگیرید، که عالی می شود. با صدای خودتان ضبط کنید. بیشتر مایه اعتماد می شود.
بعد فیلم رو در شبکه های ویدئو و شبکه های اجتماعی منتظر کنید. مثلا آپارات، فیس بوک و نماشا.
مخاطبین و مشتریان شما از چه جنس و طبقه ای هستند؟ در اینترنت سراغ چه سایتهایی می روند؟
اگر زیور آلات تزئینی ساخته و می فروشید، مشتریان شما، نوجوانان و جوانان هستند.
اگر لباس و ملزومات کودک برای فروش دارید، مادران جوان مشتریان شما هستند.
سایتهای متناسب با مشتریان خود را پیدا کنید. در انها آگهی بدهید. سایتهای زیادی هستند که در هر موضوع تبلیغات جذب می کنند. مثلا برای مخاطب مادر، نی نی سایت یک گزینه خوب و بی مانند است. اگر بودجه شما به ان نمی رسد، سایتهای دیگری هستند که بازدید کننده از همان جنس دارند با آمار کمتر و طبیعتا با هزینه کمتر.
فروش محصول در اینترنت
من شخصا این بخش رو توصیه نمی کنم ولی در مواقع خاص، شاید بدردتان بخورد. کی و کجا؟
اگر کالایی که می فروشید در منطقه ای خاص، می تواند مشتریان زیادی را جلب کند و محل کسب و کار شما در فروشتان موثر است شاید این کار جواب بدهد.
تراکت های شیک ولی ارزان با معرفی کلی محصولات، طراحی و بازدید کننده ها را به سایت خود راهنمائی کنید. ادرس سایت را روشن و درست بنویسید.
آنکه راه راست می رود به هدف می رسد.
درستکار باشید. در معرفی محصولات و کیفیت خدمات راستگو باشید، ولو درآمد کمتر باشد ولی کسب و کارتان پایدار و سودتان در بلند مدت شود خواهد بود.
چکیده مقاله
در این مقاله قصد داریم تعدادی از راهکار های فروش کالا در اینترنت را بازگو نماییم
به معرفی کامل هر کدام میپردازیم و آمار فروش هر کدام را بررسی میکنیم
راهکار های افزایش فروش در هر کدام را بیان میکنیم
نحوه عضویت در هرکدام را آموزش میدهیم
افزایش فروش اولین دغدغه و خواسته هر فروشنده نوپا و یا قدیمی می باشد. اگرچه در زمینه کسب و
کار آنلاین و فروش کالا در اینترنت توصیه ها و نکات زیادی مطرح شده است. بعد از تحقیق و پژوهش در زمینه
فروش آنلاین و بررسی عمیق این حوزه به نتایج زیادی دست پیدا کرده ایم که قصد داریم در ادامه نتایج
به دست آمده را در این مقاله جامع برای شما بازگو کنیم.
مارکت پلیس ها و یا فروشگاه هایی که شما میتوانید با استفاده از آنها فروش خود را افزایش دهید و
روش های مذکور شامل موارد تخصصی و همچنین عمومی می شوند و همگی آن ها در کنار یکدیگر
به افزایش استراتژیک و بلند مدت فروش شما کمک می کنند.
شما با استفاده از شناخت انواع روش های فروش میتوانید کالاها و یا خدمات خود را بفروشید.
در فروش و بازاریابی هر چه گزینه ها و راه چاره های بیشتری داشته باشید، با احتمال بیشتری میتوانید
به هدفهای مالی خود نزدیک شوید.
در روش های فروش شما میتوانید محصولات خود را از طریق فروش مستقیم به فروش برسانید.
میتوانید مستقیماً به ادارات، دفاتر و خانه های مردم مراجعه کنید و کالای خود را به فروش برسانید.
اما توجه داشته باشید که فروش مستقیم را با بازاریابی مستقیم اشتباه نگیرید. فروش مستقیم
روشی است که در آن خود فروشنده بهطور مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار میکند. این فروشندگان
مکان ثابتی برای فروش محصولات خود در نظر نگرفته است. بازاریابی مستقیم برای مشتریان بالقوه و
بدون دخالت توزیعکنندگان یا سایر واسطهها انجام میشود.
بازاریابی غیرمستقیم راهی است که فروشنده می تواند محصول، ایده یا خدمات خود را بدون نیاز به
استفاده از روش های تبلیغات مستقیم نظیر تبلیغات اینترنتی، بازاریابی تلفنی یا.. به مخاطبان خود
عرضه کند. برای جلب توجه آنها، شما باید چیزی مانند یک درخواست دوستی یا هر چیز مشابه دیگری
را برای آنها ارسال کنید. هدف اصلی در بازاریابی غیرمستقیم، جلب توجه مخاطب است.
در این مقاله به طور کامل به بررسی فروش های مستقیم میپردازیم البته نه همشون بلکه اونایی
که راهبردی و کاربردی باشند مثل دیجیکالا، اینستاگرام، شیپور، دیوار و فروشگاه های اینترنتی
حداقل در ایران این حرف صدق میکند که کمتر کسی است اسم دیجیکالا حداقل یکبار به گوشش
نخورده باشد. دیجی کالا به عنوان یکی از اولین مارکت پلیس هایی است که بستر فروش کالا در
اینترنت را در ایران به راه انداخت. اوایل مورد استقبال اکثریت نبود اما با گذشت زمان کم جای
خود را درمیان مردم پیدا کرد. این بستر به مقداری در میان مردم جای خود را پیدا کرد که تقریبا هر
کالایی را در خود جای داده و خریداران را با هر سلیقه و میلی به سوی خود میکشاند.
شاید برای بسیاری از کاربران ایرانی عجیب باشد که یک کسب و کار اینترنتی اقدام به ارائه جزئیات
مربوط به فروش خود نماید! این اتفاق که در شرکتهای بزرگ دنیا یک رویه عادی تلقی میگردد،
حالا به همت دیجی کالا در کشور ما نیز عملیاتی شده و اطلاعات بسیار جذابی را در حوزه فروش
کالا در اینترنت را در اختیار علاقه مندان قرار داده است
دیجی کالا آمار فروش خود را در نیمه نخست سال 98 منتشر کرده که بر این اساس روزهای آغازین
هفته به (خصوص نیمه دوم روز) برای خرید روزهای پر طرفداری هستند و از طرفی در فروردین کمترین
آمار فروش و مرداد ماه به علت جشنواره فروش، آمار خوبی از خود به جای گذاشت. متوسط مراجعه
به اپلیکیشن دیجی کالا به نیمه دوم روز و استفاده از وب سایت در نیمه اول روز بیشتر به چشم
میخورد. تنوع سنی مشتریان دیجی کالا باعث شده تا عملا ارائه بسیاری از محصولات در دیجی کالا،
توجیه پذیر باشد . در این آمار اکثر افراد خریدار دیجی کالا بین سن 25 تا 34 سال بوده اند که از این
بین 66 درصد را مردان و 34 درصد را زنان تشکیل میدهند
این ها و خیلی از نکات مثبت و منفی دیگر باعث شده تا دیجی کالا با رنکینگ جهانی 137، و ایرانی3 ( طبق آمار سایت الکسا)
یکی از مطمئن ترین و امن ترین فروشگاه اینترنتی جهان، چه برای فروشندگان و واردکنندگان کالا و چه برای خریداران لقب بگیرد.
شما عزیزان میتوانی اپلیکیشن دیجیکالا را با توجه به سیستم عامل گوشی خود از طریق لینک های زیر دانلود نمایید
فروشگاه اینترنتی دیجیکالا، موقعیتی را برای فروشندگان فراهم کرده تا اجناسشان را به شکل اینترنتی
بهفروش برسانند. به این ترتیب تولیدکنندگان یا واردکنندگان کالا و همچنین کسانی که محصولات خانگی
تولید میکنند میتوانند از ویترین بزرگ دیجیکالا برای فروش محصولاتشان استفاده کنند.
برای عضویت باید ابتدا وارد سایت دیجی کالا شوید که برای عضویت میتوانید روی دیجی کالا کلیک
کنید. برای عضویت در این بخش نیاز به ایمیل و رمز عبور و شماره تلفن، برای تایید دارید( برای ثبت نام
میتوانید از جیمیل نیز بهره ببرید که در این صورت نیاز به تایید از طریق جیمیل دارید) شما از دو طریق
حقیقی و حقوقی میتوانید برای عضویت اقدام نمایید. در این قسمت نیاز به تکمیل اطلاعات فردی
فروشنده و بارگزاری مدارک هستید.
*توجه فرمایید فروشنده های جدید تا ۴ هفته محدودیت دریافت سفارش خواهند داشت تا ۱۰ سفارش
در روز. بعد از ۴ هفته محدودیت حجم سفارش به صورت سیستمی محاسبه خواهد شد.
شرکت بسپارید یکی از ارائه دهندگان سرویس به فروشندگان دیجیکالا است. این شرکت
با توجه به سابقه طولانی در این زمینه و داشتن نماد اعتماد، توانسته به خوبی امتحان خود را
پس دهد و سربلند بیرون بیاید. شما نیزمیتوانید یکی از فروشندگان برتر دیجیکالا باشید اگر
در انتخاب خود دقت فرمایید. شما کلیک بر روی هر کدام از موارد زیر به دسته مربوط به همان خدمات هدایت میشوید.
سرویس تبلیغ در دیجیکالا٬ سرویس جدیدی است که در اختیار فروشندگان دیجیکالا قرار گرفته
است. این سرویس از طریق پنل فروشندگان و از منوی بازاریابی قابل دسترسی است.
با انتخاب و فعالسازی طرح تبلیغ برای یک کالا، شما به انتخاب خود درصد مشخصی از مبلغ فروش
محصول را به کمیسیون بازاریابی محصول در بازه زمانی دلخواه اختصاص می دهید و در ازای این
درصد، دیجیکالا کالای شما را در آن بازه زمانی خاص به صورت تک محصول بازاریابی شده در صفحه
آن گروه کالایی نمایش می دهد. (نکته مهم این است تنها محصولاتی که برنده بای باکس هستند،
قابلیت انتخاب و شرکت در تبلیغ را دارند.)
در این زمینه سوالات فراوانی مطرح است که برخی از مهم ترین آنها در زیر اشاره کردیم
اینستاگرام، شبکه اجتماعی جادویی این روزهای دنیا، سرزمین عجایبی که هر چیزی در آن پیدا میشود.
بسته به اینکه به چه چیزهایی علاقه دارید یا حتی قصد کار و فروش دارید، میتوانید در اینستاگرام فعالیت
کنید و علاقمندیهایتان را دنبال کنید. امروزه عباراتی همچون “کسب درآمد از اینستاگرام” یا “فروش کالا در اینستاگرام” واژههای غریبی نیستند.
شاید بپرسید که فروش در اینستاگرام هم نیاز به آموزش دارد؟ خوب فروشندگی به صورت حضوری هم کاری ندارد
فقط کافیست جنس را به مشتری نشان دهیم. هر کاری تکنیکهای دارد و بی دلیل نیست که برخی فروشندگان،
مشتریان بیشتری دارند، ارتباط بهتری با مشتری برقرار میکنند و در نتیجه فروش بیشتری دارند.
فروش در اینستاگرام به حدی، جدی شده است که به کار اول بعضی از افراد تبدیل شده است.
در این بین صفحاتی یافت میشوند که بین 50 هزارتومان تا 50 میلیون تومات خرید و فروش میشود
بله 50,000,000 تومان.
تا چند سال پیش فیس بوک طرفداران زیادی در سراسر نقاط جهان داشت اما نتوانست در میان
تمام کاربران جای خود را باز کند.
https://modirebartar.com/how-to-sell-your-products-on-the-internet/