مدیر 24

آموزش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

مدیر 24

آموزش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

ایده های عالی برای کار در منزل

32 ایده طلایی کسب و کار خانگی در دوره کرونا

 

حالا که خیلی‌ها به دلیل شیوع کرونا مجبورند در خانه بمانند، می‌توانند به فکر راه‌اندازی یک شغل خانگی باشند. مشاغل یا کسب و کار‌های خانگی آن دسته از فعالیت‌هایی است که از سوی یک عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب‌و‌کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحد‌های مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ این تعریفی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای مشاغل خانگی ارائه می‌کند. راه‌اندازی کسب‌وکار‌های خانگی و راه‌اندازی کسب‌وکار در منزل می‌تواند مزایای گوناگونی را برای شاغلان این عرصه داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به حذف هزینه‌های جاری محیط کار مانند خرید، رهن و اجاره، مالیات، عوارض و قبوض مصرفی، ایجاد توازن بین مسؤولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه ایاب و ذهاب، استفاده از نیرو و تخصص اعضای خانواده، ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد - شاگردی بین اعضای خانواده و... اشاره کرد.

گرچه از گذشته‌های دور بسیاری از زنان به انجام مشاغل خانگی مانند قالیبافی، تولید صنایع‌دستی، آرایشگری، شست‌وشو و اتوکشی و... برای ایجاد منبع درآمدی می‌پرداختند، امروزه تحولات حوزه فناوری اطلاعات و دسترسی سریع و راحت به اینترنت و شبکه‌های مجازی در سال‌های اخیر کمک کرده تا مشاغل خانگی دچار تحول شگفت‌انگیزی شود و بازار به مراتب بزرگ‌تری را پیش روی خود ببیند. این روز‌ها مشاغل خانگی طیف وسیعی از کسب‌وکار‌ها را دربر می‌گیرد، حوزه‌هایی که گرچه قطعا به تخصص یا مهارت ویژه‌ای نیاز دارد، اما با کمی صرف انرژی و خلاقیت قابل یادگیری و ایجاد درآمدزایی است.
 

در ادامه نگاهی به برخی از رایج‌ترین کسب‌وکار‌های خانگی و ملزومات‌شان خواهیم انداخت. شاید تخصص یا مهارت شما هم جزو یکی از این‌ها باشد، اما تا‌به‌حال از جنبه درآمدزایی به توانمندی خود نگاه نکرده باشید. وقت آن رسیده که برای ورود به یک شغل خانگی با درآمد مناسب آستین‌ها را بالا بزنید.

۱ - پرورش قارچ: با توجه به رواج زیاد پرورش قارچ در سال‌های اخیر شاید فکر کنید که بازار قارچ اشباع شده است. اما از آنجا که این خوراکی خوشمزه و پرطرفدار گونه‌های بسیار متنوعی دارد و از طرفی تمامی اطلاعات و ریزه‌کاری‌های پرورش آن را به‌راحتی می‌توان در میان کتاب‌های موجود در بازار و منابع اینترنتی به دست آورد با کمی خلاقیت می‌توانید جای خود را در بازار پر تقاضای قارچ‌های خوراکی باز کنید.

۲ - پرورش پرنده‌های زینتی:  اگر از جمله افراد علاقه‌مند به نگهداری پرنده‌های خانگی هستید، ممکن است تجربه تخم‌گذاری این پرنده‌ها را در خانه داشته باشید. اما اگر قصد داشته باشید به چشم منبع درآمدی به آن نگاه کنید، قطعا باید محیط زندگی‌تان به گونه‌ای باشد که امکان توسعه فضای این کار بدون ایجاد مزاحمت برای همسایگان برایتان میسر باشد. علاوه‌بر این از آنجا که با موجودی زنده سر و کار دارید، پیش از هرچیز آموزش‌های لازم برای پرورش سلامت این پرندگان را بیاموزید.

بیشتر بخوانید:

  • دومین قدم برای حرکت به سمت کسب‌وکار خانگی

۳ - پرورش ماهیان زینتی: از جمله حوزه‌هایی است که به چشم نمی‌آید، اما بازار بسیاری وسیعی در جهان و حتی ایران دارد. تکثیر و پرورش برخی ماهیان زینتی نظیر گوپی، سیچلاید و گلدفیش در فضا‌های محدود خانگی کاملا انجام‌شدنی است. اگر در این زمینه تجربه‌ای ندارید پیشنهاد می‌کنیم یک آکواریوم کوچک و یکی دو کتاب مربوط به تکثیر و پرورش ماهی‌های زینتی را از فروشگاه‌های آکواریومی بخرید و کار را با گوپی شروع کنید. ماهی زنده‌زا و مقاومی است. پس از این‌که مهارت کافی در نگهداری و پرورش و تکثیر این ماهی را طی چند ماه پیدا کردید، کم‌کم سراغ ماهی‌های دیگر بروید. بعد در فکر بازاریابی و ارتباط با واسطه‌ها باشید و به‌تدریج تکثیر و پرورش صنعتی ماهیان زینتی را در بخشی از فضای خانه کلید بزنید.

۴ - پرورش بلدرچین: پرورش بلدرچین از مواردی است که در هر خانه‌ای امکان‌پذیر نیست. اما اگر خانه‌تان آپارتمانی نیست و شرایط نگهداری از پرندگان را دارید این روز‌ها پرورش بلدرچین گوشتی و تخم‌گذار می‌تواند سودآوری مناسبی در بازه نسبتا کوتاهی داشته باشد. البته باید پیش از شروع این کار اطلاعات کافی برای نحوه نگهداری در شرایط بهداشتی و سالم این پرندگان را بیاموزید و در صورتی که بخواهید آن را توسعه دهید حتما برای دریافت پروانه بهداشت اقدام کنید.

۵ - دست‌سازها:  از جمله مواردی است که از سال‌های دور بخش عمده‌ای از مشاغل خانگی را دربر گرفته و امروز نیز حیات بسیاری از صنایع‌دستی ما به وجود چنین کسب‌وکار‌هایی وابسته است. این دسته شامل اقلام متنوعی مانند دستباف‌ها، سوزن‌دوزی، بافتنی، انواع سازه‌های تزئینی مانند مجسمه‌ها و... را شامل می‌شود. البته نکته‌ای که در این مورد باید به آن توجه کنیم این است که چشم ما ایرانیان به صنایع‌دستی رایج کشورمان عادت دارد و حتی خیلی از ما استادکاران ماهر در این رشته‌ها را می‌شناسیم و به آن‌ها برای خرید مراجعه می‌کنیم، بنابراین اگر بخواهیم کسب‌وکار کوچکی را با بازار خوب در این حوزه راه‌اندازی کنیم،

مهم‌ترین ابزاری که به آن نیاز داریم خلاقیت است. ایده‌های خلاقانه در طراحی متفاوت و نوآورانه دست‌سازه‌ها می‌تواند به‌خوبی مخاطب خود را در بازار پیدا کند و سود‌آوری بسیار خوبی به همراه داشته باشد. در همه‌جای دنیا برای دست‌ساز‌ها ارزش افزوده بسیار زیادی قائل هستند.

۶ - پرورش گیاهان زینتی آپارتمانی: پرورش گل و گیاه نیز از جمله مواردی است که اگر فضای مناسبی برایش در خانه داشته باشید نه‌تن‌ها مزاحمتی برای همسایه‌ها ایجاد نمی‌کند بلکه بسیار چشم‌نواز نیز هست. منابع خوبی برای آموزش نحوه تکثیر گیاهان آپارتمانی مختلف مانند کاکتوس و بنفشه آفریقایی که سودآوری قابل قبول به همراه دارند در دسترس است و اگر بتوانید شرایط محیطی مساعدشان را فراهم کنید با هزینه معقول می‌توانید به درآمدزایی مناسبی بدون دردسر دست پیدا کنید.

۷ - طراحی و تولید زیورآلات: یادگیری نرم‌افزار‌های مورد نیاز برای طراحی جواهرات در کنار پشتکار و صدالبته ذوق و سلیقه شما می‌تواند مسیر جدیدی برای درآمد‌زایی به همراه داشته باشد.  

همچنین بسیاری از زیورآلات دیگر مانند سازه‌های برنجی یا رزینی و... به‌راحتی در خانه امکان تولید دارد و مسیر فروش آنلاین نیز می‌تواند بازار خوبی برای فروش زیورآلات خاص به سبک شما را فراهم کند.

۸ - تولید مواد خوراکی خانگی: شکل سنتی این کسب‌وکار خانگی که این روز‌ها همچنان پررونق مشغول فعالیت است، تولید مربا، ترشی، لواشک و سبزیجات خشک یا سرخ کرده است. البته این روز‌ها اقلام خوراکی‌های خانگی به‌شدت متنوع شده و بازار این محصولات پرطرفدار دیگر فقط به همسایه‌های اطراف محل سکونت محدود نمی‌شود. در این کسب‌وکار نیز علاوه بر مهارت کافی، خلاقیت در نحوه ارائه می‌‎تواند تضمین‌کننده درآمدزایی خوبی برای شما باشد. هرچند با توجه به ارتباط مستقیم این حوزه با سلامت به‌شدت جای سازوکاری برای مجوز‌های وزارت بهداشت به جهت اطمینان بیشتر مصرف‌کننده خالی است.  

۹ - شیرینی‌پزی و فینگرفود: شاید زمانی تصورمان از شیرینی و کیک‌های خانگی به کیک‌های ساده‌ای ختم می‌شد که در ظروف یک‌بار مصرف ساده در سوپرمارکت‌های نزدیک خانه‌مان می‌دیدیم. اما این روز‌ها تولید کیک و شیرینی خانگی و غذا‌های انگشتی از جمله مشاغل خانگی قوی به‌شمار می‌رود. فعالان این حوزه که تعدادشان نیز اندک نیست این روز‌ها بسیار حرفه‌ای هستند و رقابت تنگاتنگی برای ارائه محصولات باکیفیت و خاص مطابق سلیقه مشتری دارند. اما نگران نباشید، دوره‌های آموزشی زیادی به صورت حضوری و آنلاین مهارت‌های لازم برای پخت و تزئین کیک، شیرینی‌های خانگی و کوکی‌های تزئینی در دسترس است.

اگر نگران هزینه تهیه لوازم مورد نیاز هم هستید، می‌توانید ابتدا کسب‌وکارتان را به صورت محدود راه‌اندازی کنید و به مرور براساس درآمدی که به دست می‌آورید، تجهیزات خود را گسترده‌تر کنید.

۱۰ - تولید پاکت و جعبه‌های کادو دست‌ساز برای مناسبت‌های مختلف: بسته‌بندی صنعت بسیار خلاقانه‌ای است که روز به روز در حال پیشرفت است. این روند حتی در نحوه ارائه هدیه ما به دوستان‌مان در طول چند سال گذشته نیز به‌خوبی مشهود است. پس چرا از این دنیای پر از ایده و خلاقیت که حتی به وسایل و ابزار گرانقیمت هم نیاز ندارد، برای تولید درآمد استفاده نکنید؟ برای شروع می‌توانید با کمی جست‌وجو در اینترنت با ایده‌های جالب و ویدئو‌های آموزشی آشنا شوید. کمی که در این زمینه تبحر پیدا کنید، قطعا نوآوری‌های بسیار بیشتری را متناسب با بازار هدف اجرا خواهید کرد. برای فروش نیز در کنار فروش اینترنتی می‌توانید محصول‌تان را به فروشگاه‌های این اقلام یا لوازم‌التحریرفروشی‌ها ارائه کنید.

۱۱ - چاپ سیلک:  حتما لیوان، ماگ، پیکسل و دیگر اقلام پلاستیکی یا لعابی و پارچه‌ای که چاپ عکس یا تصاویر کارتونی را روی آن‌ها انجام می‌دهند را در بازار دیده‌اید. جالب است بدانید ابزار چاپ این اقلام ابعاد کوچکی دارند. به‌علاوه در مقایسه با بسیاری از تجهیزات تولیدی، هزینه بسیار بالایی برای خرید آن‌ها لازم ندارید. پیشنهاد می‌کنیم اگر پس‌انداز مختصری دارید در اینترنت راجع به ابزار‌های چاپ پیکسل و ماگ و... جست‌وجو کنید و بعد یکی از این چاپگر‌ها و مواد اولیه‌اش را از بخرید و به خانه بیاورید.

 حتما تجارب اول شما با شکست‌هایی همراه است، اما کم‌کم طرز کارش را یاد می‌گیرد. از اینجا به بعد کافی است در فضای مجازی و به‌ویژه اینستاگرام صفحه‌ای درست کنید و برای کار و محصولات‌تان تبلیغ کنید تا اولین سفارش را بگیرید.

۱۲ - طراحی، مدیریت و پشتیبانی وبگاه: این‌که وبگاه به‌گونه‌ای طراحی شود که هم چشم‌نواز و گیرا باشد و هم تجربه کاربران از تعامل با آن به هدفی که سفارش‌دهندگان از طراحی وبگاه داشته‌اند نزدیک شود و خروجی همه آن‌ها به فروش بیشتر بینجامد، آرزوی مدیر هر کسب‌وکاری است. اگر طراح وبگاه خوبی باشید و در این زمینه مهارت کسب کنید نان شما در روغن است! پشت رایانه در خانه می‌نشینید و وبگاه طراحی می‌کنید.

با این‌حال با طراحی وبگاه کار تمام نمی‌شود. وبگاه برای فعال ماندن نیاز به مدیری دارد که محتوا‌های صفحات مختلف را از تولیدکنندگان محتوا بگیرد، آن‌ها را بارگذاری و در زمان مناسب و با شیوه اصولی‌ای که مشاور بهینه‌سازی موتور جست‌وجو می‌گوید، آن را منتشر کند. اگر در این کار خبره شوید در تمام دنیا برایتان کار هست و همه هم از خانه انجام‌شدنی است.

۱۳ - مشاور بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (سئو کار): مدیر هر کسب‌وکاری که وبگاهی راه‌اندازی کرده، حتما می‌خواهد کاربران اینترنت وقتی در مورد محصولش در گوگل جست‌وجو می‌کنند، وبگاه او را در صفحه اول و در رتبه‌های بالا ببینند. برای این‌که این اتفاق بیفتد بایستی در مدیریت وبگاه و شیوه ارائه محتوا اصلاحاتی انجام شود و نکاتی مدنظر قرار گیرد.

این نکات آنقدر متنوع و گسترده است که موجب شده متخصصانی با دانش و تجربه خود مدیریت بهینه‌سازی یا مدیریت سئوی وبگاه‌های شرکت‌ها، سازمان‌ها و مراکز مختلف را در اختیار بگیرند و پس از مدتی کار روی تنظیمات وبگاه، به‌تدریج کمک کنند رتبه وبگاه در گوگل بالا بیاید. این کاری است که انجامش از خانه ممکن است و اتفاقا صاحبان کسب‌وکار پول خوبی به سئوکار‌های باتجربه می‌دهند. از همین رو می‌توانید به سئو و پیشرفت و باتجربه‌شدن در آن فکر کنید. همین الان درباره سئو در گوگل جست‌وجو کنید!

۱۴ - برنامه‌نویسی و طراحی اپلیکیشن (اپ‌های اپساز): برنامه‌نویسی و طراحی اپلیکیشن جزو پرطرفدارترین و پردرآمدترین مشاغل این روز‌ها در تمام جهان است. اگر کمی وقت بگذارید و الفبای این کار را از طریق مطالعه کتاب‌ها و شرکت در وبینار‌های آموزشی بیاموزید، به‌زودی مهارتی خواهید داشت که نه‌تن‌ها در ایران که در تمام دنیا برایتان شغل وجود خواهد داشت. به‌علاوه امروزه با وجود وبگاه‌های نظیر وردپرس و همچنین بسیاری از وبگاه‌های اپلیکیشن‌ساز، طراحی وبگاه و اپلیکیشن برای کسب‌وکارها، شرکت‌ها و مشاغل مختلف آسان‌تر از هر زمانی شده است.

از اینجا به بعد باید از ارتباطات خود بیشتر بهره بگیرید تا بتوانید اولین اپلیکیشن را برای اولین مشتری خود بسازید. تجربه و دانش و مهارت، سه رکن مهم برای موفقیت در این حوزه هستند.

۱۵ - امور مشتریان و پشتیبانی اینترنتی کسب‌وکارها: شیوع کرونا موجب شد که بسیاری از کسب و کار‌ها بیش از گذشته به ظرفیت استفاده از نیرو‌های دورکار فکر کنند و از طرفی سمت‌وسوی کسب‌وکارشان را به سمت آنلاین شدن سوق دهند. پشتیبانی اینترنتی کسب‌وکار‌ها نیز از آن مشاغلی است که به‌راحتی از خانه قابل انجام است. تنها ابزاری که نیاز دارید، دستگاهی است که بتواند به اینترنت پرسرعت متصل شود؛ بنابراین با کمی جست‌وجو حتما با کسب‌وکار‌هایی روبه‌رو می‌شوید که به دنبال نیرویی برای انجام پشتیبانی اینترنتی به صورت دورکار هستند. البته شاید خیلی درآمد بالایی نداشته باشد، اما مزیتش این است که اگر توانایی کنترل چند کار با هم را داشته باشید، می‌توانید برای چند مجموعه همزمان کار کنید.

۱۶ - تولید پادکست: پادکست‌ها یا مجلات شنیداری، محتوای شنیداری هستند که به خاطر شباهت زیادشان به رادیو گاهی به اشتباه به آن‌ها رادیوآفلاین گفته می‌شود. مخاطبان این محتوای شنیداری که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در جهان و همین‌طور کشور ما داشته، می‌تواند کودکان تا سالمندان را شامل شود. در تولید محتوا و شیوه ساخت این بسته شنیداری نیز محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید در هر حوزه‌ای که به آن اشراف یا علاقه دارید پادکست را تولید کنید.

در حقیقت نحوه ارائه و میزان جذابیت محتوا از عوامل اصلی موفقیت پادکست است. پادکست‌ها می‌توانند به صورت انفرادی یا گروهی، روایت محور یا مصاحبه و زنده یا از پیش‌تولید شده ارائه شوند. هم‌اکنون پادکست‌های زیادی به زبان فارسی در حال تولید هستند که از میان آن‌ها حوزه فوتبال، ارائه خلاصه کتاب‌ها، روایت رویداد‌های واقعی جنایی - اجتماعی، بیوگرافی و تاریخی با استقبال بیشتری مواجه هستند.

برای تولید پادکست به هیچ‌چیز جز یک ذهن خلاق و گوشی هوشمند مجهز به نرم‌افزار‌های همراه تولید و پخش پادکست نیاز ندارید. درآمدزایی این کسب‌وکار از طریق جذب حامی مالی و تبلیغات خواهد بود. هرچه بتوانید محتوای جذاب‌تری ارائه کنید و مخاطب بیشتری را جذب کنید قطعا درآمدزایی بیشتری نیز خواهید داشت.

۱۷ - تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی: تا دل‌تان بخواهد این روز‌ها وبگاه و کانال و صفحه اینستاگرام به زبان فارسی داریم که کسب‌وکار‌ها و شرکت‌های مختلف برای بهبود وضع کسب‌وکارشان ایجاد کرده‌اند، اما نمی‌دانسته‌اند چه مطالبی، با چه دسته‌بندی و با چه سبکی در چه صفحاتی و چطور باید بارگذاری کنند تا مشتریان بیشتری سراغ‌شان بیاید.

تولید محتوا و تسلط بر فنون آن از مهارت‌های پرطرفدار در روزگار کنونی است که هر روز مشتریان اینترنتی آن بیشتر از روز‌های قبل می‌شوند. در این باره باید به فنون و مهارت‌های مربوط به نگارش مسلط شوید، با فتوشاپ و شیوه ویرایش عکس و فیلم و صدا آشنا باشید، کار با گوگل آنالیتیکس را بیاموزید و از اصول بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (سئو) هم تا حد خوبی باخبر باشید. در این صورت کم‌کم بازار کار خوبی برای شما مهیا می‌شود که به‌خوبی با کار پشت رایانه شخصی در خانه از پس آن برخواهید آمد.

۱۸ - تبلیغ‌نویسی (کپی‌رایتینگ): برای صاحبان کسب‌وکار مهم است که نیرویی داشته باشند که بتواند متون تبلیغاتی ترغیب‌کننده برای فروش بیشتر محصولات‌شان بنویسد. هنر نویسندگی و شم بازاریابی اینجاست که باید دست به دست هم بدهند تا کاربران گریزان از خواندن و دیدن پست‌های تبلیغاتی در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی را وادار به کلیک روی این پست‌ها کند. تبلیغ‌نویسی دنیای بسیار وسیع و پیچیده‌ای است که پس از تسلط به فنون گوناگون تولید محتوا می‌توانید کم‌کم به فکر ورود به این حوزه باشید.

این روز‌ها وبینار‌های گوناگونی در این زمینه برگزار می‌شود که برای پیداکردن آن‌ها کافی است در اینترنت جست‌وجو کنید. کتاب‌های خوبی هم در این زمینه وجود دارد و از آن کار‌های پردرآمد می‌تواند باشد که که برای گرفتن حقوقش نیازی نیست پا از در منزل بیرون بگذارید!

۱۹ - ترجمه و ویراستاری: اگر به زبان خارجی تسلط کافی دارید و همچنین به متون ادبی یا علمی به زبان فارسی و هر زبان دیگری تسلط دارید، قطعا یکی از ساده‌ترین کار‌هایی که می‌توانید به‌راحتی در خانه کسب درآمد داشته باشید ترجمه و ویراستاری است. این موضوع می‌تواند شامل ترجمه و ویراستاری مقالات و کتاب‌های علمی در حوزه تخصصی‌تان باشد که در این صورت بازار هدف‌تان دانشجو‌ها و نشریات علمی خواهند بود. یا می‌توانید از طریق همکاری با انتشارات و مجلات و روزنامه‌های مختلف کتاب، مقاله یا گزارش‌های مختلف را ترجمه یا ویراستاری کنید.

این روز‌ها حتی تولیدکنندگان برخی پادکست‎‌های صوتی نیز نیاز به همکاری با مترجمان برای تولید محتوای مورد نیازشان دارند.

۲۰ - ساخت تیزر و موشن‌گرافی: اگر به کار‌های تبلیغاتی علاقه دارید، مسلط شدن به نرم‌افزار‌های ساخت تیزر و تولید موشن‌گرافی که این روز‌ها مورد علاقه همه کسب‌وکارهاست، چندان کار دشواری نیست. باید رایانه‌ای با کارت گرافیک و سی‌پی‌یو قوی در خانه مهیا کنید. بعد در چند وبینار آموزشی در این حوزه شرکت کنید تا اصول کار را بیاموزید. از اینجا به بعد باید دست به کار تولید چند تیزر آزمایشی شوید و آن را در صفحات شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های پیام‌رسان به اشتراک بگذارید و نمونه کارهای‌تان را تبلیغ کنید تا به‌‎زودی اولین مشتری به شما پیام بدهد و قرارداد ببنیدید.

۲۱ - مشاوره آنلاین: منظورمان از مشاوره آنلاین ارائه توصیه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف است. اگر تخصص ویژه‌ای در رشته‌هایی مانند روان‌شناسی، طراحی داخلی و معماری، حقوق و... دارید شاید بد نباشد که به فضای مجازی از این پس به چشم محلی برای ارائه خدمات نگاه کنید. قطعا هرچه مشاوره شما کاربردی‌تر و تخصصی‌تر باشد جامعه مخاطبان‌تان افزایش خواهد یافت و شیوه تبلیغ دهان به دهان در کنار استفاده از فضای تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در رونق کسب‌وکارتان بسیار مؤثر باشد.

۲۲ - تدریس آنلاین: شاید تا چند وقت پیش تدریس خصوصی یکی از منابع درآمد کمکی برای افراد صاحب دانش یا هنری مانند زبان‌های خارجی، موسیقی، نقاشی، آشپزی و... بود. اما رفت و آمد به خانه کسی که نمی‌شناسیم، همیشه نگرانی‌ها و خطراتی به همراه دارد. با شیوع کرونا و رونق گرفتن آموزش‌های مجازی، این روز‌ها بازار تدریس آنلاین داغ شده است. پس اگر مهارت یا دانشی دارید که می‌توانید به صورت تصویری آن را آموزش دهید، بدون نگرانی و دلهره سریع‌تر دست به کار شوید و با کمک فضای مجازی مخاطبان‌تان را بیابید.

۲۳ - عروسک‌سازی: ساخت عروسک نیز از آن دسته مشاغلی است که نه سر و صدایی دارد و نه هزینه گزافی برای تهیه لوازمش نیاز است. شاید بگویید عروسک‌سازی مهارتی بسیار دشوار و پر از ریزه‌کاری است. ولی قرار نیست که در خانه با تجهیزات اولیه عروسک برنامه‌های عروسکی را تولید کنید.

با کمی جست‌وجو در میان ایده‌های موجود در فضای مجازی می‌بینید که بسیاری از انواع عروسک‌های فانتزی در عین خاص و تک بودن مراحل ساخت بسیار پیچیده‌ای ندارند. کافی است بتوانید گروه هدف را در ابتدای شروع کار به‌درستی انتخاب کنید و محصول‌تان را براساس سلیقه گروه هدف به‌نحوی تولید کنید که به صورت معمول در هر مغازه عروسک‌فروشی ندیده باشد.  

۲۴ - برنامه‌نویسی رایانه: از جمله مهارت‌هایی است که این روز‌ها مخاطب زیادی دارد و هر روز به تعداد موقعیت‌های شغلی دورکار بر پایه این مهارت، افزوده می‌شود. از طرفی احتیاجی نیست که حتما تحصیلات دانشگاهی در این زمینه داشته باشید. در حقیقت در دنیای فناوری کسی برنده خواهد بود که بتواند کار حرفه‌ای‌تری ارائه کند نه کسی که مدرک بالاتری دارد.

البته قطعا اگر تحصیلات‌تان نیز در این زمینه باشد، مسیر هموارتری پیش‌رو خواهید داشت. با این وجود اگر احساس می‌کنید به این حوزه علاقه دارید می‌توانید فعالیت‌تان را با آموزش از طریق روش‌های خودآموز آغاز کنید و با اجرای پروژه‌های ساده در ابتدا دستان خود را ورزیده کنید. وبگاه‌های آموزشی آنلاین زیادی نیز این روز‌ها با ارائه پروژه‌های آموزشی برنامه‌نویسی به زبان‌های مختلف از جاوا و سی‌پلاس‌پلاس تا پایتون و اندروید را آموزش می‌دهند. حتی بسیاری از این آموزشگاه‌های آنلاین در پایان شما را با بازار‌های موجود برای مهارت‌تان آشنا می‌کنند. به مرور زمان با افزایش مهارت می‌توانید به نیروی دورکار بسیاری از مجموعه‌ها تبدیل شوید و از خانه با انجام کار مورد علاقه‌تان به درآمدزایی برسید.

۲۵ - طراحی لباس و خیاطی: خیاطی و طراحی لباس از جمله مشاغل خانگی پرسابقه است. در حال حاضر دوره‌های فنی‌حرفه‌ای و کلاس‌های آموزشی فراوانی برای آموزش خیاطی و طراحی لباس در دسترس است. از طرفی به تجهیزات گرانقیمت یا شرایط ویژه‌ای برای راه‌اندازی این کسب‌وکار نیاز ندارید. اگر احساس می‌کنید خیاطی به اندازه فرسایش جسمانی‌اش درآمدزایی ندارد، شاید به خاطر نگاه سنتی به این حرفه است.

با کمی جست‌وجو و آشنایی با ذائقه حال حاضر بازار به‌راحتی می‌توانید از طریق فضای مجازی محدوده مخاطبان‌تان را افزایش دهید. همچنین می‌توانید با مزون‌ها یا فروشگاه‌های لباس نیز ارتباط برقرار کنید و بر اساس قرارداد همکاری با آن‌ها وارد همکاری شوید.

۲۶ - بازاریابی تلفنی و اینترنتی: بسیاری از مشاغل این روز‌ها به دنبال نیرو‌های دورکار برای تبلیغ و بازاریابی تلفنی و اینترنتی هستند. اگر فرد خوش‌صحبتی هستید و روحیه ارتباطی قوی دارید بدون شک بازاریابی تلفنی و اینترنتی یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد برای شما خواهد بود. این موضوع در صورتی که در حوزه خاصی مثل صنایع غذایی، دارو و... تخصص داشته باشید، می‌تواند به عملکرد تخصصی‌تر شما و درآمدزایی بیشترتان نیز منجر شود.

۲۷ - راهنمای گردشگری مستقل: راهنمای گردشگری از آن دست مشاغلی است که نیاز به اخذ مجوز دارد؛ بنابراین اگر به طبیعت یا میراث فرهنگی علاقه‌مندید می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی راهنمایان گردشگری فرهنگی یا طبیعت‌گردی و سپس قبولی در آزمون جامعی که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود، کارت یا همان مجوز لازم برای راهنمای گردشگری شدن را دریافت کنید. این روز‌ها بسیاری از راهنمایان گردشگری به صورت مستقل با کمک تبلیغ در فضای مجازی اقدام به ارائه تور‌های خصوصی می‌کنند که درآمدزایی مناسبی نیز دارد.

البته همه این‌ها منوط به پایان دوران همه‌گیری کرونا و بازگشایی کامل فضای گردشگری در کشور خواهد بود. اگر هم راهنمای رسمی هستید و در این دوران به دلیل خانه‌نشینی متأثر از کووید-۱۹ درآمد خود را از دست داده‌اید، شاید بتوانید از ظرفیت‌های فضای مجازی برای ارائه اطلاعات تخصصی تاریخی یا برگزاری تور‌های مجازی و معرفی اماکن تاریخی و گردشگری اقدام کنید.

۲۸ - مشاوره تور شخصی: اگر در دسته سفربرو‌ها طبقه‌بندی می‌شوید و به مکان‌های مختلفی بار‌ها سفر کرده‌اید و معمولا دوستان و آشنایانی که می‌خواهند سفر بروند با شما مشورت می‌کنند، یعنی به نوعی کارشناس سفر هستید! پس چرا از اطلاعاتی که در طی سال‌ها به دست آورده‌اید درآمدزایی نکنید. خرجش ساخت یک صفحه مجازی یا طراحی وبگاهی است که در آن اطلاعات مختلفی را برای علاقه‌مندان به سفر فراهم کنید. از طرفی به صورت خصوصی برای هر علاقه‌مندی می‌توانید بسته مسیر سفر پیشنهاد دهید.

به عنوان مثال خانواده‌ای با دو فرزند خردسال می‌خواهد برای شهریور سفری داخلی داشته باشد و بودجه مشخصی را نیز برای سفر در نظر گرفته است، شما می‌توانید بهترین مقاصد متناسب با فصل و شرایط خانوار، طول سفر، وسیله سفر، محل اقامت، اماکنی که در مقصد می‌توانند از آن بازدید کنند و برنامه‌ریزی دقیق برای بازدید‌ها با توجه به دوری و نزدیکی اماکن از هم و ساعت مجاز بازدید از آن‌ها در ازای مبلغ منصفانه‌ای پیشنهاد کنید.

۲۹ - فروش اینترنتی گل و گل‌آرایی: گل‌آرایی و فروش گل تا چند سال پیش نیاز به مغازه‌ای داشت و بیشتر کاری مردانه بود. اما این روز‌ها بسیاری از افراد به‌ویژه خانم‌ها در خانه خود گل‌آرایی می‌کنند و سفارش مشتری را با پیک به دستشان می‌رسانند. از آنجا که شما براساس سفارش روزانه نیاز به خرید گل به مقدار مشخصی خواهید داشت، شرایط و تجهیزات زیادی برای نگهداری گل‌ها نیاز ندارید.

از طرفی، چون گل‌ها به صورت سفارشی آماده می‌شود دست‌تان برای نوآوری و خلاقیت و تغییر ذائقه عموم جامعه به سمت سبک خاصی که از آن پیروی می‌کنید، فراهم‌تر خواهد بود. از طرفی قیمت تمام‌شده نیز با توجه به این‌که هزینه‌های مکان و مالیات روی گل‌ها اضافه نمی‌شود، برای مشتری بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

۳۰ - برگزاری مراسم جشن: برگزاری مراسم جشن در منزل افراد یکی از دیگر از کسب‌وکار‌هایی است که به مغازه و دفترکار ویژه‌ای نیاز ندارد. می‌توانید برای این کار برخی قسمت‌ها مانند آشپزی، پذیرایی یا نورپردازی را برون‌سپاری کنید یا به صورت خانوادگی این کسب‌وکار را دنبال کنید و همگی در آن با توجه به مهارتی که دارید فعالیت و ملزومات برگزاری مراسم مورد نظر را براساس سلیقه مشتری فراهم کنید.

۳۱ - فروش اینترنتی محصولات هنری: اگر در زمینه هنری خاصی مانند نقاشی یا خطاطی تبحر دارید، می‌توانید از ظرفیت فضای مجازی و افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی برای ارائه نمونه کار و تبلیغ آثارتان استفاده کنید. ارائه تابلو‌های نقاشی و خطاطی، سفارش نقاشی پرتره یا نقاشی روی پارچه و لباس از جمله مواردی است که مخاطبان زیادی را در فضای مجازی به خود جذب کرده‌اند.

این روز‌ها که بسیاری از ما بیش از گذشته به خرید آنلاین اقلام مورد نیاز خود روی آورده‌ایم، فروش آنلاین محصولات هنری می‌تواند با استقبال خوبی روبه‌رو شود. از طرفی به دلیل این‌که پای واسطه‌ای در میان نیست هم درآمد بهتری خواهید داشت و هم مشتری با قیمت مناسب‌تری می‌تواند محصول دلخواهش را دریافت کند.

۳۲ - دوخت ماسک: براساس توصیه وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا استفاده از ماسک در دوران کنونی شیوع کووید-۱۹ الزامی است و از طرفی گفته شده استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای نیز می‌تواند در کاهش انتقال این ویروس مؤثر باشد. اگر کمی با خیاطی آشنا هستید و در خانه چرخ‌خیاطی دارید دوخت ماسک‌های پارچه‌ای می‌تواند روش خوبی برای کسب درآمد در این دوران که بسیاری از مشاغل نیز با مشکل روبه‌رو شده‌اند، باشد.

همانطور که از نام آن پیداست، کسب و کار خانگی در محل سکونت شخص صاحبِ کار انجام می‌شود، یا به عبارت دیگر شخص شغل خود را به منزل می‌آورد. این نوع کسب و کار دارای سابقه‌ای طولانی در ایران است؛ در گذشته‌های دور زمانی که برای خانم‌ها مشاغل مناسب در خارج از خانه وجود نداشت بانوان به ساخت صنایع دستی می‌پرداختند. صاحبان کسب و کارهای خانگی افراد حقیقی هستند و معمولا از سوی هیچ سازمانی پشتیبانی نمی‌شوند. از جذابیت‌های این نوع کسب و کارها، سادگی در انجام‌پذیر بودن آن در محیط خانه است؛ دیگر نیازی نیست صبح‌های سرد زمستان از رختخواب گرم خود جدا شوید و در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک تردد کنید تا به محل کارتان برسید، یا در روزهای گرم تابستان خانه را با دمای دلچسبی که کولر فراهم کرده‌است، به سمت محل کار ترک کنید. البته ناگفته نماند که همه مشاغل با توجه به نوع فعالیت‌ و حجم آن قابلیت انجام در منزل را ندارند.

حجم بیزینس های خانگی بستگی به محلی دارد که برای آن در خانه اختصاص داده می‌شود، هرچند بعضی از کسب و کارها باوجود دشواری و حجم زیادی که دارند جای زیادی را اشغال نمی‌کنند و گاهی در لپ تاپ یا کامپیوترهای خانگی خلاصه می‌شود. مدیریت زمان، مدیریت امور خانه و کسب و کار یکی از مهم‌ترین نکات در ارتباط با این کسب و کارها است. تبلیغات جذاب همراه ارائه خدمات مطلوب نقش مهمی هم در جذب مشتری و جلب اعتماد آن‌ها دارد. یکی از مواردی که ممکن از دلهره به دل صاحبان کسب و کار بیندازد، این است که تعداد افرادی که خدمات مورد نظر را ارائه می‌دهند زیاد است و امکان این را می‌دهند که موفق نشوند. باید خطر کرد و تا جایی که برمی‌آید بهترین خدمات را در بهترین شرایط ارائه داد. از شکست نباید ترسید، باید تلاش کرد و یکی از بهترین‌ها شد.

بهترین کسب و کار های خانگی

در ادامه به برخی از انواع کسب و کارهای خانگی و مسائل مربوط به آن‌ها می‌پردازیم.

۱- فریلنسینگ در قالب دورکاری

کسب و کار خانگی

فریلنسرها افرادی هستند که برای خودشان کار می‌کنند، مثلا از طریق فضای مجازی یا سایت‌های مربوطه حرفه خود را معرفی کرده و در آن حیطه پروژه می‌پذیرد. فریلنسرها در رشته‌هایی نظیر طراحی وبسایت، برنامه‌نویسی، مترجمی، نویسندگی، تولید محتوا، عکاسی و … فعالیت می‌کنند. از همان کسب و کارهایی است که به طور کلی می‌توان گفت با وجود دشواری و زمان زیادی که لازم دارد، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند البته در بعضی موارد. در این شرایط شخص قادر است تا برنامه‌ زندگی خود را آن طوری بچیند که تمایل دارد.

فریلنسرها تعهدی به هیچ شرکت و سازمانی ندارند همانطور که گفته شد پروژه‌ای کار می‌کنند. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است فراهم کردن رزومه‌ای دقیق است که مهارت‌های شخص را به خوبی نشان دهد یا به عبارتی دیگر توجه کارفرامایان را جلب کند. اگر تخصصی در حوزه‌های گفته شده دارید، می‌توانید شانس خودتان را امتحان کنین. برای شروع به سایت‌های کاریابی مانند جابینجا، ایران‌تلنت و… بروید و رزومه خودتان را برای موقعیت شغلی موردنظر در قسمت دورکاری بفرستید. هم‌چنین می‌توانید شرکت و سازمان‌های متنوع با توضیحات و اطلاعات کامل را در این سایت‌ها مشاهده کنین و با آگاهی کامل موقعیت شغلی موردنظرتان را بدست بی‌آورید.

۲- فعالیت در حوزه موادغذایی

کسب و کار خانگی و انواع آن

امتیاز خوشمزه‌ترین بخش کسب و کارهای خانگی به طبخ مواد غذایی یا تهیه و پخت غذا می‌رسد. بعضی از افراد فعال در این کسب و کار به آماده‌سازی مواد غذایی برای تهیه غذا می‌پردازند. مثلا با ایجاد یک صفحه در فضای مجازی یا عضویت در سایت‌های مربوطه به معرفی محصولاتشان می‌پردازند. اغلب این محصولات شامل سیرداغ، پیازداغ، کدو و بادمجان سرخ شده، سبزیجات خرد شده و سرخ ‌شده و گاهی نخود سبز و باقالی پاک شده است. بخش دیگر این کسب و کار مربوط به فروش غذای آماد‌ه خانگی است. معمولا صاحبان کسب و کار تعیین می‌کنند که چه غذاهایی را می‌توانند آماده کنند و براساس آن سفارش می‌گیرند.

این بخش اغلب شامل تهیه غذاهای ایرانی و غذاهای سرد مثل سالاد الویه و گاهی فینگرفودها یا غذاهای لقمه‌ای است. حجم کار تهیه غذا در منزل بستگی به نوع غذاها و میزان سفارشاتی که در طی روز گرفته می‌شود، دارد. هرچه تعداد انواع غذا و خدماتی که ارائه داده می‌شود بیشتر باشد، به تعداد افراد بیشتری نیاز است تا کارها به خوبی صورت گیرد. در همین بخش می‌توان به طبخ انواع مرباها و رب‌ها، تهیه انواع ترشیجات و گاهی تهیه لواشک نیز اشاره کرد. در برخی از موارد سفارشات انواع کیک پذیرفته می‌شود. بهترین فضا برای به‌اشتراک گذاشتن هنر و مهارتتان و دیده‌شدن و در نهایت فروش بهتر، استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند ایسنتاگرام است که با ساختن یک صفحه کاری می‌توانید با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید.

این مطلب را حتما بخوانید:  اصول راه اندازی کسب و کار شخصی در ۲۲ گام کاربردی

۳- مهارت خیاطی

کسب و کار خانگی و انواع آن

خیاطی را می‌توان از دسته حرفه‌هایی در نظر گرفت که قابلیت انجام در منزل نیز دارد. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است، هماهنگی کسب و کارتان با زندگی شخصی‌تان است. به طور کلی مدیریت در امر کسب و کارها حرف اول را می‌زند. مدیریت امور خانه و خانواده و مدیریت مشتریان. خیاطی حرفه‌ای است که نیاز به فضای قابل توجهی دارد، پیش از هر چیز باید باتوجه به فضای منزل در نظر بگیرید آیا قادر هستید که فضایی را در خانه برای این کار اختصاص بدهید؟ اگر پاسخ مثبت بود و تصمیم گرفتید کسب و کارتان را راه بیندازید همیشه به خاطر داشته باشید که کلید موفقیت در این راه صبر و شکیبایی است. تصور کنید با وجود مسئولیت خانه‌داری باید ساعت‌ها پشت چرخ‌ خیاطی بنشینید، پس باید از لحاظ روحی و جسمی آماده باشید. وقتی صحبت از مدیریت مشتریان می‌شود، به این معنا است که شما با افراد مختلف با اخلاقیات و سلیقه‌های متفاوتی برخورد خواهید داشت پس دوباره بر صبر و شکیبایی تاکید می‌کنم که نکته‌ای کلیدی در برقراری ارتباط با دیگران است.

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که پیش‌تر‌ نیز به آن اشاره شد تبلیغات است، اما همیشه منظور از تبلیغات این نیست که مثلا در بهترین صفحات مجازی خود را به کاربران معرفی کنید، ارائه کار باکیفیت خود نیز تبلیغی است که تا حد زیادی اعتماد افراد را جلب می‌کند. شاید اینجا سوال پیش بیاید چطور کار باکیفیت ارائه بدهیم وقتی هنوز مشتری نداریم و سفارش نگرفته‌ایم؟ شخص شما باید معرف کار و حرفه‌تان باشید برای خودتان بدوزید و بپوشید. مهارت و دقت شما به عنوان یک خیاط مورد توجه قرار می‌گیرد، پس بهترین پوشاکی که برای خودتان دوخته‌اید، بپوشید. دستمزد را باید براساس منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید تعیین کنید می‌توان در این باره از دوزندگی‌های محل زندگی‌تان بپرسید. چند مورد که در هنگام تعیین مبالغ باید حتما به خاطر داشته باشید: شما علاوه بر این‌که مهارت دوزندگی را بلدید، دارید از دستگاهتان نیز استفاده می‌کنید و به صورت دوره‌ای باید به آن رسیدگی کنید. علاوه‌بر چرخ خیاطی لوازم دیگری چون نخ، سوزن و .. وجود دارد که باید آن‌ها را تهیه کنید و طبیعتا هزینه‌هایی را در بر دارد. وقتی خیاطی می‌کنید به چشمان و ستون مهره‌ها علی‌الخصوص مهره‌های گردن فشار وارد می‌شود. تمرینات ورزشی را هرگز فراموش نکنید. برای کاهش آسیب به چشمان‌تان باید به صورت دوره‌ای به چشم‌پزشک مراجعه کنید.

۴- طراحی و کارهای دستی

کسب و کار خانگی و انواع آن

یکی از فعالیت‌هایی که مورد توجه خانم‌های جوان است، ساخت زیورآلات، گل سر، تل، کش مو و ساخت دریم‌کچر است. برای ساخت دستبند، تل، گل سر و کش مو می‌توان از مدل‌های موجود در اینترنت ایده گرفت علاوه بر این نگاه کردن به کارهای دیگران باعث می‌شود تا افراد تازه‌کار در این عرصه به سلیقه مخاطبان پی ببرند و در نهایت طرح‌های جدیدتری ارائه دهند. ایده‌پردازی‌ها به ذوق و علاقه شخص بستگی دارد. مثلا دربرخی صفحات مجازی از ایسنتاگرام دیده می‌شود که زیورآلات با انواع فلزات، چوب یا مهره‌های شیشه‌ای یا سنگ ساخته می‌شود. برای تعیین مبالغ باید در نظر بگیرید که شما برای ساخت محصولاتتان باید مواد اولیه اعم از فلزات یا چوب، پارچه، کش مناسب، تل و کلیپس ساده تهیه کنید، پس باید جوری قیمت‌گذاری کنید که سود دوجانبه باشد. تاج و گیره سر عروس نیز از محصولات جذابی است که برخی صاحبان کسب و کار خانگی به ساختن آن اقدام می‌کنند. برای ساخت دریم‌کچرها می‌توان از ویدیوهای آموزش که در اینترنت وجود دارد استفاده کرد. دریم‌کچرها در مدل‌های گوناگون و ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند و بسیار مورد توجه مردم است. در اینستاگرام صفحه‌ای بسازید و با تهیه محتوایی جذاب از هنرتان، فروش خوبی را شروع کنید. از سایت دیوار نیز می‌توانید برای فروش محصولات خود استفاده کنید.

این مطلب را حتما بخوانید:  داستان برند نایکی، یک کفش که دنیا را فتح کرد

۵- آرایشگری

کسب و کار خانگی و انواع آن

آرایشگری نیز حرفه‌ای پرطرفدار محسوب می‌شود، هم از جهت علاقه‌مندانی که این حرفه را آموزش می‌بینند و درنهایت خدماتی ارائه می‌دهند هم از جهت استقبال مردم در جامعه. برای آرایشگری با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهید، باید فضای کافی برای ارائه خدمات وجود داشته باشد. خدمات کوتاهی مو، رنگ و خدمات آرایشی از معمول‌ترین خدماتی است که آرایشگران صاحب این نوع کسب و کارها به آن می‌پردازند. برای ارائه هرچه بهتر خدمات، باید از محصولات مرغوب و با کیفیت استفاده نمود. اما همیشه در نظر داشته باشید فعالیت‌های شما علاوه‌بر رضایت مشتری باید رضایت خودتان را نیز به همراه داشته باشد. با توجه به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید خدمات ارائه ‌دهید. مبالغ را براساس همان منطقه تنظیم کنید. در نظر داشته باشید که برای انجام کارهای آرایشگری بیشتر افراد مایل هستند تا به نزدیک‌ترین نقطه به منزلشان مراجعه کنند؛ پس بهتر است خدماتی را ارائه دهید که مورد توجه افراد در نزدیکی شما باشد. چطور متوجه شویم مردم آن منطقه چه خدماتی را از ما انتظار دارند؟ باید صبر کنید، در طی زمان مشخص می‌شود مردم چه خدماتی را از شما انتظار دارند.

۶- طراحی لوازم تزئینی و مناسبتی

کسب و کار خانگی و انواع آن

در بعضی از کسب و کارها صاحبان کار به تهیه و آماده‌سازی خنچه عقد، هدایایی که عروس و داماد به یادگار به مهمانان می‌دهند، لوازم تزئین ماشین عروس می‌پردازند. شاید بتوان گفت این شغل خانگی به شدت احتیاج به فضا دارد. هرچند که بستگی به سایز محصولات دارد اما باید این نکته را در نظر گرفت که این وسایل از اول آماده نیستند. در ابتدا تعدادی سبد و توپ پارچه و تور و دیگر لوازم مورد استفاده دیده می‌شود. برای این که کسب و کارتان را به افراد معرفی کنید می‌توانید در صفحات مجازی مثل اینستاگرام صفحه‌ای ایجاد کنید و خدماتتان را در آن‌جا به کاربران معرفی کنید. حتی می‌توانید سفارشاتی برای بازار بگیرید که در آن صورت احتیاج به همکاران بیشتری خواهید داشت با گذر زمان شناخته خواهید شد نگران نباشید.

نتیجه گیری

اغلب برای ارائه خدمات کسب و کارهای خانگی افراد در شبکه‌های اجتماعی محبوبی مانند اینستاگرام صفحاتی ایجاد می‌کنند. حال در این صفحات شما می‌توانید کاربران را با حرفه‌تان آشنا نموده و نمونه کارها را به نمایش بگذارید. مسیرهای ارتباطی با مشتریان را مشخص کنید. اگر مایلید می‌توانید آدرس ایمیلتان را نیز اضافه کنید. اگر صاحب شغلی نظیر آرایشگری هستید می‌توانید آدرس محل زندگی یا دفترکارتان را در قسمت مربوطه در اختیار کاربران بگذارید. این روزها ارائه خدمات و فروش به صورت آنلاین بسیار همه‌گیر و تاثیرگذار شده‌است. باتوجه به تخصصی که دارید کانال تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. سایت‌های کاریابی در حوزه فریلنسری مانند پونیشا، جابینجا، ایران‌تلنت و… می‌تواند به شما برای گرفتن پروژه و درآمدزایی کمک شایانی کند. هم‌چنین از پلتفرم‌های اینترنتی مخصوص خرید و فروش مثل دیوار، شیپور و … نیز برای افزایش فروش محصولات و از اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی نیز برای طراحی برندینگ و دیده‌شدن کارهایتان استفاده کنید. استفاده درست از کانال‌های تبلیغاتی همه در نهایت به فروش و دیده‌شدن بهتر و درآمدزایی شما کمک شایانی می‌کند.

http://internetmarket.parsiblog.com/Posts/19/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد